Η Ιωάννα Μπλάτσου γράφει για “Το στρίψιμο της βίδας”

Κριτική από την Ιωάννα Μπλάτσου

In2life.gr

20/2/2017

(ΣΣ.Για το Δημοσθένη Παπαδόπουλο)Κρατώντας τον κεντρικό αφηγηματικό άξονα της νουβέλας και της πρότερης αμερικανικής διασκευής, παρεμβαίνει δημιουργικά σε καίριες λεπτομέρειες και ενίοτε αναδομεί αποτελεσματικά την πλοκή της γνωστής ιστορίας φωτίζοντάς τη πιο ψυχαναλυτικά. (…)

Οι ερμηνείες
Το καλλιτεχνικό διακύβευμα του Δημοσθένη Παπαδόπουλου θα έμενε μετέωρο χωρίς αντίστοιχα πολύ καλούς συνεργάτες. Οι δύο ηθοποιοί που ενσάρκωσαν όλους τους ρόλους της διανομής, η Θάλεια Ματίκα (γκουβερνάντα) και ο Ιάσων Παπαματθαίου (όλους τους υπόλοιπους ρόλους) είναι απολύτως και πολυεπίπεδα πειστικοί ως προς τα δραματουργικά ερείσματα της παράστασης. Η μεν Θάλεια Ματίκα ενσαρκώνει υποδειγματικά το κατά Maurice Blanchot «παραλογισμένο πνεύμα της παιδαγωγού που τυραννά τα παιδιά με τις δικές της μανίες μέχρι θανάτου» και ταυτόχρονα την ταλανιστική νευρωτική φύση της «ανύπανδρης κόρης πάστορα», η οποία «πάντα έμενε στην επαρχία» και ενώ «λατρεύει τα παιδιά», δεν έχει ακόμα δικά της.

Ο Ιάσων Παπαματθαίου με χαρακτηριστική άνεση μεταπηδά από τον ρόλο του κηδεμόνα/θείου, σε κείνον του μικρού αγοριού και στη συνέχεια της γηραιάς οικονόμου του σπιτιού. Ειδικά, ως μικρό αγόρι ενσωματώνει αριστοτεχνικά τη θεώρηση του Maurice Blanchot ότι «τα παιδιά συνδέονται με μια κυριαρχική σχέση προς τα πρόσωπα που τα κυνηγούν, που τα προσελκύουν, με την ανάμνηση του κακού, […] τα παιδιά αυτά είναι διεστραμμένα, είναι όμως επίσης και αθώα (“όσον καιρό τα παιδιά κρατούνται μακριά από τα φαντάσματα, διασώζονται”).

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο http://www.in2life.gr/culture/theatre/article/572007/eidame-to-stripsimo-ths-vidas-sto-theatro-anesis.html