skip to Main Content
Θοδωρής Κατσαφάδος: «Τα μεγάλα έργα δεν έχουν ταυτότητα χρόνου»

Θοδωρής Κατσαφάδος: «Τα μεγάλα έργα δεν έχουν ταυτότητα χρόνου»

Από τη Μαρία Δουκάκη για το Artic.gr

Ο Θοδωρής Κατσαφάδος πρωταγωνιστεί σε μία παράσταση την οποία απαρτίζει ένας θίασος ηθοποιών που θα περιγραφόταν επιτυχημένα με την φράση «ένας κι ένας», η βραβευμένη με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη, Ιωάννα Παππά, η Πέμυ Ζούνη, ο Τάσος Ιορδανίδης, ο Άρης Λεμπεσόπουλος, ο Νίκος Πουρσανίδης και άλλοι ηθοποιοί που συγκροτούν έναν δεκαμελή θίασο και αναφέρονται στις σχετικές πληροφορίες, όλοι στην υπηρεσία ενός από τους πιο σκοτεινούς και απαιτητικούς ήρωες του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Άμλετ στο θέατρο Άνεσις, σε ένα καινούργιο ανέβασμα του Λεβάν Τσουλάτζε, με ένα μυσταγωγικό trailer να προκαλεί το ενδιαφέρον. Για το έργο μίλησε στο Artic.gr ο ηθοποιός Θοδωρής Κατσαφάδος που κρατάει τον ρόλο του Πολώνιου.

Μαρία: – Το Θέατρο Άνεσις ανεβάζει φέτος ένα από τα κορυφαία έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, τον Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, στελεχώνοντας μια σημαντική καλλιτεχνική ομάδα. Στα ηνία της ο βραβευμένος σκηνοθέτης Λεβάν Τσουλάτζε και στον θίασο ονόματα όπως αυτά της Πέμυς Ζούνη, της Ιωάννας Παππά, του Τάσου Ιορδανίδη και, φυσικά, το δικό σας. Πείτε μου μερικά λόγια για τις σκέψεις και την θεατρική φιλοδοξία όλων σας σχετικά με αυτήν την παραγωγή.

Θοδωρής Κατσαφάδος: – Αυτά τα «μεγάλα» έργα όσες φορές κι αν τα δούμε στην σκηνή, πάντα θα υπάρχει δυνατότητα για μια καινούργια και φρέσκια ανάγνωση. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε και, αν κρίνω από την ανταπόκριση του κόσμου, νομίζω ότι έγινε κάτι πολύ ενδιαφέρον.

Μαρία: – Το trailer του Άμλετ αφήνει μια σκοτεινή αίσθηση για την παράσταση. Πώς διαμόρφωσε ο Λεβάν Τζουλάτζε –ο οποίος πέρα από την σκηνοθεσία βρίσκεται και πίσω από την μουσική και τους φωτισμούς- σε συνεργασία με τους υπόλοιπους συντελεστές, σκηνογράφο, ενδυματολόγο και θεατρολόγο, την θεατρική συνθήκη στην οποία βλέπουμε τον πρίγκηπα Άμλετ να ζητά αποκατάσταση της ηθικής τάξης σε έναν κόσμο εξουσιαστικό, παράνομο και αιματηρό;

Θοδωρής Κατσαφάδος: – Για τον ΛεβάνΤσουλάτζε και η μουσική και ο φωτισμός πρωταγωνιστούν στις παραστάσεις του. Από πολύ νωρίς έχει εντάξει στην μορφή της παράστασης και τα φώτα και τα σκοτάδια και τα μουσικά στοιχεία που πιστεύει ότι υπηρετούν την πορεία των ηρώων του έργου. Εμείς στην σκηνή θεωρούμε ότι «συμπαίζουμε» μ’ αυτά τα στοιχεία.

Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ – Ο Λεβάν Τσουλάτζε σκηνοθετεί το κορυφαίο έργο

Μαρία: – Μιλήστε μου για τον ρόλο σας, αυτόν του Πολώνιου. Με τί «υλικό» και με ποια συνεισφορά από τον σκηνοθέτη σας τον προσεγγίσατε;

Θοδωρής Κατσαφάδος: – Εγώ στον Πολώνιο, μαζί με τον Λεβάν, προσπάθησα να βγάζω όλα τα στοιχεία που πιστεύω ότι έχει ο χαρακτήρας αυτός. Είναι ένα πρόσωπο πολυδιάστατο. Αυστηρός πατέρας, αλλά και με πολλή αγάπη για τα παιδιά του. Δολοπλόκος, αλλά και προστατευτικός με τους ανωτέρους του. Θύτης και θύμα. Και, γιατί όχι, ένα πρόσωπο με κωμικά στοιχεία. Εύχομαι να κατάφερα κάτι.

Μαρία: – Σε τί διαπλοκή βρίσκεται ο Πολώνιος με τους υπόλοιπους χαρακτήρες; Φτάνει σε σημεία κορύφωσης στην παράσταση;

Θοδωρής Κατσαφάδος: – Ο Πολώνιος βρίσκεται σε απόλυτη διαπλοκή με όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες. Σκηνοθετεί συναντήσεις και δράσεις  με όλα τα υπόλοιπα πρόσωπα. Στήνει παγίδες για να αποδείξει αυτά που πιστεύει και, τελικά, πέφτει και πεθαίνει σε μια δική του παγίδα. Έχει κορυφώσεις και αγάπης και θυμού και, όπως λέει ο Σαίξπηρ, είναι ένας χαρακτήρας που «οι φθόγγοι βγαίνουν απ’ το στόμα του δυνατά και με τεράστια ταχύτητα.»

Μαρία: – Ένα έργο, όπως ο κλασικός Άμλετ, με ποιον τρόπο θεωρείτε ότι μπορεί να εμπεδώσει στον σύγχρονο θεατή πολιτικά, φιλοσοφικά, υπαρξιακά ή και άλλα μηνύματα, δεδομένης της μεγάλης χρονικής του απόστασης από το «σήμερα»;

Θοδωρής Κατσαφάδος: – Τα «μεγάλα» έργα δεν έχουν ταυτότητα χρόνου και γι’ αυτό είναι «μεγάλα»! Μπορούμε να βρούμε αντιστοιχίες σε κάθε εποχή και σε οποιαδήποτε κατάσταση. Ο «Άμλετ» είναι άκρως ποιητικό κείμενο που εμπεριέχει και φιλοσοφικά και πολιτικά και, βεβαίως, υπαρξιακά στοιχεία. Ανάλογα με την προσωπική του ζωή ο κάθε θεατής θα βρει τον εαυτό του σε κάποιο πρόσωπο ή σε κάποια κατάσταση.

Κατσαφάδος, Παππά
Ο Θοδωρής Κατσαφάδος με την συμπρωταγωνίστριά του, Ιωάννα Παππά (φωτο.: Πάτροκλος Σκαφίδας)

Μαρία: – Το έργο έχει λάβει ήδη μια πρώτη ανατροφοδότηση από το κοινό. Πώς σας κάνει αυτή να αισθάνεστε μέχρι τώρα ή τί προδοκίες σας έχει γεννήσει για την συνέχεια της πορείας του;

Θοδωρής Κατσαφάδος: – Από τις παραστάσεις που έχουμε ήδη κάνει φαίνεται η μεγάλη αποδοχή του κοινού. Συγκινούνται, γελάνε, κλαίνε και το χειροκρότημα στο τέλος είναι θερμότατο και καθόλου συμβατικό.

Μαρία: – Ποια είναι τα σχέδια ή οι επιθυμίες σας καλλιτεχνικά στο τώρα, αλλά και λίγο μετά το «τώρα»;

Θοδωρής Κατσαφάδος: – Έχω πολλά να σκέφτομαι στο «τώρα», γιατί έχω κι άλλες υποχρεώσεις εκτός από τον «Άμλετ». Επιθυμίες έχω γι’ αργότερα και κάποιες σκέψεις. Αλλά τώρα είμαι απόλυτα δοσμένος στο «τώρα».

Διαβάστε ξανά το άρθρο

Back To Top