Η Ιωάννα Μπλάτσου γράφει για “Το στρίψιμο της βίδας”

Κριτική από την Ιωάννα Μπλάτσου

In2life.gr

20/2/2017

(ΣΣ.Για το Δημοσθένη Παπαδόπουλο)Κρατώντας τον κεντρικό αφηγηματικό άξονα της νουβέλας και της πρότερης αμερικανικής διασκευής, παρεμβαίνει δημιουργικά σε καίριες λεπτομέρειες και ενίοτε αναδομεί αποτελεσματικά την πλοκή της γνωστής ιστορίας φωτίζοντάς τη πιο ψυχαναλυτικά. (…)

Οι ερμηνείες
Το καλλιτεχνικό διακύβευμα του Δημοσθένη Παπαδόπουλου θα έμενε μετέωρο χωρίς αντίστοιχα πολύ καλούς συνεργάτες. Οι δύο ηθοποιοί που ενσάρκωσαν όλους τους ρόλους της διανομής, η Θάλεια Ματίκα (γκουβερνάντα) και ο Ιάσων Παπαματθαίου (όλους τους υπόλοιπους ρόλους) είναι απολύτως και πολυεπίπεδα πειστικοί ως προς τα δραματουργικά ερείσματα της παράστασης. Η μεν Θάλεια Ματίκα ενσαρκώνει υποδειγματικά το κατά Maurice Blanchot «παραλογισμένο πνεύμα της παιδαγωγού που τυραννά τα παιδιά με τις δικές της μανίες μέχρι θανάτου» και ταυτόχρονα την ταλανιστική νευρωτική φύση της «ανύπανδρης κόρης πάστορα», η οποία «πάντα έμενε στην επαρχία» και ενώ «λατρεύει τα παιδιά», δεν έχει ακόμα δικά της.

Ο Ιάσων Παπαματθαίου με χαρακτηριστική άνεση μεταπηδά από τον ρόλο του κηδεμόνα/θείου, σε κείνον του μικρού αγοριού και στη συνέχεια της γηραιάς οικονόμου του σπιτιού. Ειδικά, ως μικρό αγόρι ενσωματώνει αριστοτεχνικά τη θεώρηση του Maurice Blanchot ότι «τα παιδιά συνδέονται με μια κυριαρχική σχέση προς τα πρόσωπα που τα κυνηγούν, που τα προσελκύουν, με την ανάμνηση του κακού, […] τα παιδιά αυτά είναι διεστραμμένα, είναι όμως επίσης και αθώα (“όσον καιρό τα παιδιά κρατούνται μακριά από τα φαντάσματα, διασώζονται”).

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο http://www.in2life.gr/culture/theatre/article/572007/eidame-to-stripsimo-ths-vidas-sto-theatro-anesis.html

Η Σωτηρία Κακαγιά γράφει για “Το Στρίψιμο της Βίδας”

Κριτική από τη Σωτηρία Κακαγιά

8/2/2017

www.fermouart.gr

(…)Ο σκηνοθέτης Δημοσθένης Παπαδόπουλος δημιουργεί μια απόκοσμη, κινηματογραφικής αισθητικής ατμόσφαιρα μέσω ενός τρομακτικού παιχνιδιού σκιών στις κουρτίνες με κλαδιά, παιδικά χέρια και πουλιά σε γρήγορη εναλλαγή, ενώ σε συνδυασμό με το μπερδεμένο δημοτικό τραγούδι δίνει έναν τόνο πνιγηρού εγκλωβισμού σε κάποιο κακό όνειρο.

(…)Η Θάλεια Ματίκα σωματικά, φωνητικά και κυρίως με το βλέμμα του ανθρώπου που κυριεύεται σταδιακά από εσωτερικούς δαίμονες είναι ιδανική στον ρόλο της στερημένης σεξουαλικά, εσωστρεφούς αλλά και δυναμικής κοπέλας. Η πρόθεσή της είναι να «σώσει» τα παιδιά, όσο όμως η βίδα αρχίζει να στρέφεται αργά, οι παγίδες του νου της γίνονται ολοένα και πιο ακραίες.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο http://fermouart.gr/2017/02/08/eidame-to-stripsimo-tis-vidas-sto-theatro-anesis/

Η Ζωή Τόλη γράφει για “Το Στρίψιμο της βίδας”

Κριτική από τη Ζωή Τόλη

26/1/2017

www.enetpress.gr

 

(…)Η Θάλεια Ματίκα, πειστική από την πρώτη στιγμή, υποδύεται επακριβώς την ενθουσιώδη και ισχυρογνώμονα παιδαγωγό που η διαταραχή της θα την οδηγήσει σε προσωπικό όλεθρο. Φοράει το ρόλο στο σωστό νούμερο, είναι φυσική, αληθινή, επιδέξια στους χειρισμούς της (πλήρης εκμετάλλευση των εκφραστικών μέσων), δείχνει την απαραίτητη άνεση στη χειμαρρώδη εξέλιξη της πλοκής και αποφεύγει με το εκρηκτικό της ταμπεραμέντο την όποια ευκολία στη διαδραμάτιση των σκηνών.(…)

 

Ο νεαρός αλλά πολλά υποσχόμενος Ιάσονας Παπαματθαίου ενσαρκώνει παραπάνω από έναν ρόλους, στέκεται αντάξια στις προκλήσεις των χαρακτήρων, με σοβαρότητα και σκηνική δεινότητα, δείχνει με σεβασμό και πειθαρχία την έκταση των υποκριτικών του ικανοτήτων. (…)

Ο ταλαντούχος Δημοσθένης Παπαδόπουλος μας πληροφορεί πως η διασκευή που έκανε είναι ένας δικός του ελεύθερος και ίσως αυθαίρετος συνειρμός πάνω στο μυθιστόρημα. Είδε το έργο ψυχαναλυτικά σαν ένα εφιάλτη, σαν ένα όνειρο, σαν άγριο παραμύθι. Με την αμίμητη τελειομανία του και τον ακραίο επαγγελματισμό του σκηνοθέτησε ένα νουάρ έργο, μια θεατρική δουλειά με φιλοσοφικά ερωτήματα, ένα έργο κάθαρσης που θα μπει στον κατάλογο των πετυχημένων παραστάσεων.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο https://www.enetpress.gr/kritiki-theatrou-to-stripsimo-tis-vidas/

Η Θάλεια Ματίκα στην εκπομπή “Το Πρωινό” με τη Φαίη Σκορδά

matika-to-proino

Η Θάλεια Ματίκα συζητά  με τη Φαίη Σκορδά για την εκπομπή “Το Πρωινό”, σχετικά με  “Το Στρίψιμο της Βίδας” και πολλά πολλά ακόμη…

Παρακολουθήστε το απόσπασμα στο http://www.antenna.gr/minisites/to-proino/watch/to-proino-s1-e3475-thalia-matika

17/1/2017

Οι παιδικοί εφιάλτες που ζωντάνεψαν

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

31/1/2017

Από τον Σάκη Ιωαννίδη

Το πραγματικό και το παράλογο εναλλάσσονται σε μια πορεία προς την τρέλα στο «Στρίψιμο της βίδας» του Χένρι Τζέιμς, με τους Θάλεια Ματίκα και Ιάσονα Παπαματθαίου.

«Συμφωνώ –σχετικά με του Γκρίφιν το φάντασμα, ή ό,τι κι αν ήταν– πως η εμφάνισή του πρώτα στο αγοράκι σε μια τόσο τρυφερή ηλικία, προσθέτει μια ξεχωριστή χροιά. Αλλά, από ό,τι ξέρω δεν είναι η πρώτη φορά που αυτές οι χαριτωμένες εμφανίσεις μπλέκουν στα δίχτυα τους ένα παιδί. Αν το παιδί προσθέτει στην εντύπωση άλλο ένα στρίψιμο της βίδας, τι θα λέγατε για δύο παιδιά;». Ετσι ξεκινάει το μυθιστόρημα «Το στρίψιμο της βίδας» (εκδ. Ζαχαρόπουλος, μτφρ. Κοσμάς Πολίτης) του Χένρι Τζέιμς για να εισαγάγει τον αναγνώστη σε ένα ταξίδι καταβύθισης στο σκοτάδι του ανθρώπινου μυαλού και στη μοναχική πορεία προς την τρέλα. Η φαινομενικά φυσιολογική 20χρονη γκουβερνάντα της Φλώρας και του Μάιλς στην επαρχία του Λονδίνου αρχίζει και δημιουργεί τη δική της πραγματικότητα, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στην καταστροφή. «Κάτω από τον μύθο υπάρχει το αιώνιο ερώτημα πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Τι σημαίνει ένα ασφυκτικό, καταπιεστικό περιβάλλον για την ανατροφή ενός παιδιού και τι κατάλοιπα αφήνει στη ζωή του. Αυτή η κοπέλα μετουσιώνει τους παιδικούς της εφιάλτες σε οράματα και φθάνει σε ακραία σημεία, προκειμένου να προστατεύσει, όπως νομίζει, τα δύο παιδιά που βρίσκονται υπό την εποπτεία της», λέει στην «Κ» η ηθοποιός Θάλεια Ματίκα, που υποδύεται την κεντρική ηρωίδα στην ομώνυμη παράσταση στο θέατρο Ανεσις με τον Ιάσονα Παπαματθαίου, ο οποίος επωμίζεται τους υπόλοιπους ρόλους.

Το έργο γράφτηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, σε μια εποχή όπου οι επιθυμίες λογίζονταν ως «ανηθικότητα», ενώ, σύμφωνα με τον μύθο, η νεαρή γκουβερνάντα μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον σεξουαλικής και θρησκευτικής καταπίεσης προτού εμφανίσει τα πρώτα συμπτώματα των ψυχολογικών της προβλημάτων, στοιχείο που κάνει τη νουβέλα του Τζέιμς κάτι περισσότερο από μια ιστορία φαντασμάτων. «Ο συγγραφέας ασκεί εμμέσως έντονη κοινωνική κριτική για την εποχή του, αλλά αυτά τα ζητήματα είναι διαχρονικά. Μας απασχολούν και σήμερα όσο και πριν από δύο αιώνες. Σε ένα άλλο επίπεδο, ο συγγραφέας θίγει και το ζήτημα της διαφορετικότητας. Ο μικρός Μάιλς είναι ένα ιδιαίτερο παιδί, μάλλον δυσλεκτικό, που εξοστρακίζεται από το σχολείο του γι’ αυτό τον λόγο», σημειώνει η κ. Ματίκα.

Την παράσταση σκηνοθετεί ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος, ο οποίος επιμελείται τη μουσική και τους φωτισμούς και επιπλέον έχει διασκευάσει το κλασικό έργο παρουσιάζοντας έναν «ελεύθερο συνειρμό» με διαφορετικό τέλος, όπως επισημαίνει η κ. Ματίκα. «Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος τοποθέτησε την ιστορία σε ένα περιβάλλον εφιαλτικό, ονειρικό, περισσότερο ψυχαναλυτικό. Υπάρχει μια ατμόσφαιρα θρίλερ με κινηματογραφικά στοιχεία και οπτικοακουστικά εφέ που ξεφεύγει από τις θεατρικές συμβάσεις», τονίζει.

Διαχρονικό έργο

Το κλασικό έργο του Χένρι Τζέιμς έχει γνωρίσει πολλές διασκευές και μεταφορές στο θέατρο και τον κινηματογράφο. «Οι Αθώοι» του Τζακ Κλέιτον με την Ντέμπορα Κερ στον κεντρικό ρόλο και «Ο επισκέπτης της νύχτας» του Μάικλ Ουίνερ με τον Μάρλον Μπράντο, που εξιστορεί τα γεγονότα πριν από την έλευση της γκουβερνάντας, είναι ορισμένες από τις πιο γνωστές, ενώ το 1954 ο συνθέτης Μπέντζαμιν Μπρίτεν μετέφερε το έργο στην όπερα. Γράφονται σήμερα διαχρονικά έργα; «Οχι και γι’ αυτό γυρνάμε πάντα στα κλασικά και τα αναπροσαρμόζουμε. Γράφονται ωραία έργα αλλά δεν είναι διαχρονικά. Μπορεί να είναι πρωτοπόρα σήμερα αλλά σε δέκα χρόνια έχουν ξεπεραστεί, ενώ τα κλασικά αριστουργήματα παραμένουν σύγχρονα», μας λέει η κ. Ματίκα.«Το στρίψιμο της βίδας», θέατρο Ανεσις, Δευτέρα και Τρίτη 9 μ.μ

Το Στρίψιμο της βίδας είχε επίσημη πρεμιέρα…

 

Ένας ελεύθερος συνειρμός πάνω στο έργο του Χένρι Τζέημς

από το Δημοσθένη Παπαδόπουλο

 

Πολλούς λαμπερούς και ξεχωριστούς φίλους υποδέχτηκε το βράδυ της Δευτέρας, 23 Ιανουαρίου, το θέατρο Άνεσις, στην επίσημη πρεμιέρα για την παράσταση «Το στρίψιμο της βίδας», από το αριστουργηματικό μυθιστόρημα τρόμου του Χένρι Τζέιμς σε σκηνοθεσία του Δημοσθένη Παπαδόπουλου, με τους Θάλεια Ματίκα και Ιάσονα Παπαματθαίου σε μια παράσταση για δύο πρόσωπα ανάμεσα στο πραγματικό και το υπερπραγματικό, την αίσθηση και την παραίσθηση, την αγωνία, την υπαινικτικότητα και τον ίδιο τον φόβο του θανάτου…

 

Την παράσταση που έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις του κοινού, παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος, η Ξένια Καλογεροπούλου, η Πέμη Ζούνη, η Γιώτα Φέστα, ο Τάκης Παπαματθαίου, ο Στέλιος Μάινας, ο Άρης Λεμπεσόπουλος,  και άλλοι.

Το φωτογραφικό στιγμιότυπο από την εκδήλωση.

Η ταυτότητα της παράστασης

 

Παίζουν: Θάλεια Ματίκα, Ιάσων Παπαματθαίου

 

Διασκευή – Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια -Φωτισμοί: Δημοσθένης Παπαδόπουλος

Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας

Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

Βοηθός σκηνοθέτη – επιμέλεια video: Στεφανία Βλάχου

Επιμέλεια γραφιστικού υλικού: Αλίνα Αναστασιάδη

Φωτογραφίες: Μελίνα Δόσιου

 

INFO

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

ΤΙΜΕΣ: 17 ευρώ γενική είσοδος, 14 ευρώ (φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές και άνω των 65), 10 ευρώ  (άνεργοι).

Προπώληση εισιτηρίων

Στο ταμείο του θεάτρου ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.2107488881-2, στο Viva.gr ( τηλέφωνο κρατήσεων 11876), στο κατάστημα Viva (The Mall Athens) και στο VivaWallet Mobile App, στα καταστήματα Public και στο  tickets.puplic.gr, στα βιβλιοπωλεία Ianos  και στο tickets.ianos.gr, στα καταστήματα Seven Spots, στα Reload Stores, στα καταστήματα Media Markt και στο tickets.mediamarkt.gr

Βρείτε αναλυτικά τα 300+ σημεία προπώλησης στο Viva: www.vivapayments.com/el-gr/network

LINK ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ https://www.viva.gr/tickets/theater/teatro-anesis/to-stripsimo-tis-vidas/

 

SITE: http://theatroanesis.gr/

 

https://web.facebook.com/theatroanesis/?fref=ts

 

TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=xBfYWbkYNfA

 

Παρακολουθήστε περισσότερα στα https://www.youtube.com/watch?v=XJQVQzkvYNM

 

https://www.youtube.com/watch?v=GTjehBkIUfY

 

 

 

 

Πληροφορίες για τα μ.μ.ε.

Σάσα Παπαχριστοπούλου, Σύμβουλος Επικοινωνίας

0030.6948661514

Μαρία Μπινίκου, Γραφείο τύπου

0030.6973.205816

Θάλεια Ματίκα: «…Εύχομαι το 2017 να είναι πιο τυχερό για τη χώρα μας…»

Η ηθοποιός μιλά με αφορμή την παράσταση «Το στρίψιμο της βίδας»

Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2017

 Γιώργος Σ. Κουλουβάρης

Αποτελώντας διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος τρόμου του Χένρι Τζέιμς, το θεατρικό έργο του Τζέφρι Χάτσερ παρουσιάζεται, σε σκηνοθεσία του Δημοσθένη Παπαδόπουλου, στο θέατρο Άνεσις,  έως τις 31 Ιανουαρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 9 το βράδυ.

Η Θάλεια Ματίκα χάνεται στη δίνη των αισθήσεων και των  παραισθήσεων, και μιλά για το έργο και για τα συναισθήματά της για τη σημερινή Ελλάδα.

Μιλήστε μας για το έργο και για το μυθιστόρημα, πάνω στο οποίο βασίστηκε.Βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χένρι Τζέιμς, ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος κάνει έναν ελεύθερο προσωπικό συνειρμό πάνω στις υπαινικτικές ιδέες του συγγραφέα για το πραγματικό και το υπερπραγματικό. Μία γκουβερνάντα αναλαμβάνει χρέη παιδαγωγού σε μία απομονωμένη έπαυλη. Ο γοητευτικός της κύριος τής έθεσε έναν όρο: να μην τον ενοχλήσει ποτέ. Γοητεύεται από τη γνωριμία με τη μικρή της μαθήτρια, ενώ, ύστερα από δύο μέρες, γνωρίζει και τον νεαρό μαθητή της, που επιστρέφει από το σχολείο, στο οποίο φοιτούσε, αποβεβλημένος, εξαιτίας της διαγωγής του. Σταδιακά, η γκουβερνάντα αρχίζει να βλέπει φασματικές – ή μήπως όχι; – παρουσίες που δεν γνωρίζει και καταλήγουν να γίνουν για την ίδια εμμονή.

Πώς το προσεγγίζει ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος;Με ευαισθησία, τρυφερότητα, σκληρότητα, φαντασία. Ένα παραμύθι για ενήλικους που, άλλοτε, είναι ρομαντικό και, άλλοτε, εφιαλτικό. Ο καθένας μπορεί να κάνει τους δικούς του συνειρμούς πάνω στην ιστορία που παρακολουθεί, χωρίς να είναι ποτέ σίγουρος για το τι συμβαίνει πραγματικά. Η υποκειμενική αντίληψη είναι διαφορετική για κάθε έναν από τους ήρωες που εμφανίζεται επί σκηνής. Κατά τη διάρκεια της παράστασης, κάτι ανάλογο φαντάζομαι ότι θα ισχύει και για το σώμα των θεατών. Πρόκειται για ένα αινιγματικό θρίλερ για δυνατούς λύτες.

Ανάμεσα σε τι ακροβατεί η παράσταση;

Ανάμεσα στο πραγματικό και το υπερπραγματικό, την αίσθηση και την παραίσθηση, την αγωνία, την υπαινικτικότητα και τον ίδιο τον φόβο του θανάτου. Το τρομακτικό στο έργο δεν είναι η ύπαρξη των φαντασμάτων, αλλά ότι οι καταπιεσμένοι εαυτοί των ηρώων εμφανίζονται και οι ήρωες τούς αποκαλούν φαντάσματα.

Σκιαγραφείστε μας τους ήρωές της.Η γκουβερνάντα διακρίνεται για το πολύ δυνατό ένστικτο του καθήκοντος και για τον πολύ υψηλό δείκτη συναισθηματικής ευφυΐας. Γύρω της, συμβαίνει κάτι οξύμωρο. Περιστοιχίζεται από χάρτινους ήρωες, οι οποίοι, ίσως, είναι πιο αληθινοί από τη φαινομενική πραγματικότητα. Είναι μία καταπιεσμένη γυναίκα, που έχει μεγαλώσει σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον πουριτανισμού και έχει γαλουχηθεί με ακραίες συντηρητικές αντιλήψεις. Όταν φτάνει στην έπαυλη, γοητευμένη από τον κύριο του σπιτιού, ο οποίος είναι απών, οι φοβίες της βγαίνουν στην επιφάνεια, προσωποποιημένες στα άτομα που την περιβάλλουν: δύο παιδιά, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, και τη γηραιά οικονόμο του σπιτιού.

Πώς εξελίσσεται η πλοκή του έργου;

Εκεί που κάτι αισθάνεσαι να ολοκληρώνεται, κάτι αρχίζει, και το αντίστροφο. Ένας λαβύρινθος σκέψεων, συναισθημάτων και δράσεων που ακροβατούν ανάμεσα στον ρεαλισμό και το υπερβατικό. Όλα εξελίσσονται σαν ένα άγριο και εφιαλτικό παραμύθι μέσα στο ερωτικά και σεξουαλικά καταπιεσμένο μυαλό της ηρωίδας. Ο φόβος. Η καταπιεσμένη επιθυμία. Ο τρόμος μπροστά στη συναισθηματική σύνδεση. Η σεξουαλική επιθυμία. Ο πουριτανισμός. Τα κοινωνικά και θρησκευτικά “πρέπει”. Οι ψυχαναλυτικοί καθρέφτες. Η πολλαπλότητα του εαυτού. Το κακό μέσα μας. Το κακό στον άλλον. Οι προβολές.

Πώς αισθάνεστε για τη σημερινή Ελλάδα;Αισιόδοξα θλιμμένη. Εύχομαι το 2017 να είναι πιο τυχερό για τη χώρα μας.

Τι χρειαζόμαστε πραγματικά σε αυτήν τη δύσκολη φάση;

Συσπείρωση και ομαδικό πνεύμα.

Ταυτότητα παράστασηςΜετάφραση – σκηνοθεσία – μουσική επιμέλεια: Δημοσθένης Παπαδόπουλος, σκηνικά: Σταύρος Λίτινας, κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη, εικαστική επιμέλεια: Αλίνα Αναστασιάδη, φωτογραφίες: Μελίνα Δόσιου, video – trailer: Filmotomy. Παίζουν: Θάλεια Ματίκα, Ιάσων Παπαματθαίου.

Βρείτε το άρθρο στο http://www.naftemporiki.gr/story/1191603/thaleia-matika-euxomai-to-2017-na-einai-pio-tuxero-gia-ti-xora-mas

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΑΛΕΙΑ ΜΑΤΙΚΑ «Το στρίψιμο της βίδας»: Μια παραίσθηση επί σκηνής

Μια παράσταση για δύο πρόσωπα ανάμεσα στο πραγματικό και το υπερπραγματικό, την αίσθηση και την παραίσθηση.

Το θέατρο Άνεσις υποδέχεται το Δημοσθένη Παπαδόπουλο. Από τις 10 Ιανουαρίου θα υπογράφει τη σκηνοθεσία στο αριστουργηματικό μυθιστόρημα τρόμου «Το στρίψιμο της βίδας» του Χένρι Τζέιμς, με τους Θάλεια Ματίκα και Ιάσονα Παπαματθαίου.

Οπως αναφέρει και η Θάλεια Ματίκα στο iefimerida.gr, βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Χένρι Τζέημς, ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος κάνει έναν ελεύθερο προσωπικό συνειρμό πάνω στις υπαινικτικές ιδέες του συγγραφέα για το πραγματικό και το υπερπραγματικό.

Μία γκουβερνάντα, αναλαμβάνει χρέη παιδαγωγού σε μία απομονωμένη έπαυλη. Ο γοητευτικός κύριός της, της έθεσε έναν όρο, να μην τον ενοχλήσει ποτέ.
Γοητεύεται από τη γνωριμία με τη μικρή της μαθήτρια ενώ ύστερα από δύο μέρες γνωρίζει και τον νεαρό μαθητή της ο οποίος επιστρέφει από το σχολείο στο οποίο φοιτούσε, αποβεβλημένος εξαιτίας της διαγωγής του.

«Σταδιακά, η γκουβερνάντα αρχίζει να βλέπει φασματικές-ή μήπως όχι- παρουσίες που δεν γνωρίζει και καταλήγουν να γίνουν για την ίδια εμμονή» αναφέρει η Θάλεια Ματίκα.

Ποιο είναι το στοιχείο που σας γοητεύει, ή ίσως σας δυσκολεύει στο ρόλο σας;
«Ο εγκλωβισμός σε ένα διανοητικό παιχνίδι μεταφυσικών φαινομένων δεν είναι κάτι που μπορεί να αποτυπώσεις και να προσεγγίσεις εύκολα,ο πήχης είναι ιδιαιτέρως υψηλός,επομένως η διαδικασία της δουλειάς γίνεται πολύ γοητευτική».

Σας επέλεξε ή επιλέξατε τον Δημοσθένη Παπαδόπουλο; Τι φέρνει μαζί του από το Βερολίνο όπου ζει;
«Ο Δημοσθένης είναι ένας καλλιτέχνης που γνωρίζει πάρα πολύ καλά ο παραγωγός της δουλειάς, ο Τάσος Ιορδανίδης και τον εκτιμά πολύ. Πέρα από το ενστικτώδες ταλέντο του φέρει μια αύρα ακραίου επαγγελματισμού και μία αμίμητη τελειομανία. Είναι πολύ όμορφο επίσης να ταξιδεύω στο μυαλό ενός άλλου μεγάλου παραμυθά μετα τον Ντοστογιέφσκι, τον Χένρι Τζέημς».

Θάλεια Ματίκα, Ιάσων Παπαματθαίου

Αισθήσεις κ παραισθήσεις και ο φόβος του θανάτου επί σκηνής. Πόσο αντανακλά στην ζωή σας έξω από το θέατρο;
«Καθόλου από όσο ξέρω, από όσο ελπίζω ότι ξέρω και από όσα μου λένε οι άνθρωποι που συναναστρέφομαι. Χωρίς να λέω ότι δεν αγαπώ τη μαγεία,με γεμίζει ο ρεαλισμός».

Έξω από τους προβολείς κ τα φλας των περιοδικών στην πρεμιέρα, πώς είναι η καθημερινότητα για μια μητέρα, εργαζόμενη, σύζυγο, που έχει να σκεφτεί ίσως κ τα οικονομικά του θεάτρου, εκτός από το ρόλο της.
«Όπως κάθε άλλης εργαζόμενης γυναίκας, συντρόφου, μητέρας. Μπροστά στους ανευ ουσίας προβολείς και τα ασήμαντα φλας φοράω φανταστικά γυαλιά ηλίου».

Σας έκαναν εντύπωση και θα θέλατε να τα προτείνετε. Βιβλίο, cd, παράσταση, ταινία, μαγαζί;
«Μου άρεσε πολύ το 1984 σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, ένα πολύ ενδιαφέρων βιβλίο που διαβάζω αυτή την περίοδο είναι  «Η Μεταμόρφωση» του Johnson A.Robert, το cd μίας Βερολινέζας πλανόδιας μουσικού που μου έδωσε ο Δημοσθένης και κομμάτια της ακούγονται και στην παράσταση. Όσο για μαγαζί,που χρόνος!».

Τι να πάρει μαζί του το 2016 και τι να φέρει το 2017;
«Να πάρει τα παιδικά δάκρυα φόβου, πόνου και απόγνωσης και να φέρει χαμόγελα αισιοδοξίας που θα φωτίζουν τον κόσμο και θα κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο υποφερτή».

Διασκευή – Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια -Φωτισμοί: Δημοσθένης Παπαδόπουλος

 

Το Στρίψιμο της βίδας, Ένας ελεύθερος συνειρμός πάνω στο έργο του Χένρι Τζέημς από το Δημοσθένη Παπαδόπουλο

Πρεμιέρα στις 10 Ιανουαρίου
Παίζουν: Θάλεια Ματίκα, Ιάσων Παπαματθαίου
Διασκευή – Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια -Φωτισμοί: Δημοσθένης Παπαδόπουλος
Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00

θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ. 2107488881-2

Πηγή: «Το στρίψιμο της βίδας»: Μια παραίσθηση επί σκηνής [εικόνες & τρέιλερ] | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/310760/stripsimo-tis-vidas-mia-paraisthisi-epi-skinis-eikones-treiler#ixzz4VvNYSX00

Page 1 of 912345...Last »