«Το Στρίψιμο της βίδας» στο «Άνεσις» – Δείτε τα βίντεο

tospirto.net

24 Νοεμβρίου 2016

Μια αριστουργηματική ιστορία τρόμου του Τζέφρι Χάτσερ, πάνω στο μυθιστόρημα του Χένρι Τζέιμς, σε σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου.

Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα τρόμου του Χένρι Τζέιμς, «Το Στρίψιμο της βίδας», διασκευασμένο από τον Τζέφρι Χάτσερ, θα μεταφέρει στη σκηνή του Θεάτρου Άνεσις ο ηθοποιός – σκηνοθέτης Δημοσθένης Παπαδόπουλος. Θα το παρουσιάσει ως μια παράσταση για δύο πρόσωπα που ακροβατεί μεταξύ σκότους και φωτός.
Κι αυτή είναι η ιστορία του έργου: Μία νεαρή γκουβερνάντα αναλαμβάνει τη φροντίδα δύο ορφανών παιδιών και συναντιέται με τους «δαίμονες» της, σε ένα παιχνίδι νοητικών παραδοξοτήτων, μυστηριωδών σκιών και μεταφυσικής ατμόσφαιρας τρόμου. Το φανταστικό εισβάλλει στην καθημερινότητα και επιβάλλεται ως μία πιθανή εκδοχή της πραγματικότητας. «Το σημαντικό», έγραφε ο Τζέιμς στα Σημειωματάριά του, «είναι να παρουσιάσει κανείς το θαυμαστό και το παράξενο περιοριζόμενος σχεδόν αποκλειστικά στο να δείξει την αντανάκλασή τους πάνω σε μιαν ευαισθησία, αναγνωρίζοντας ότι το κυριότερο στοιχείο συνίσταται σε κάποια δυνατή εντύπωση που προκαλούν και η οποία γίνεται έντονα αισθητή».

Παίζουν: Θάλεια Ματίκα, Ιάσων Παπαματθαίου. Μετάφραση – Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Δημοσθένης Παπαδόπουλος. Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας. Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη. Εικαστική επιμέλεια: Αλίνα Αναστασιάδη. Φωτογραφίες: Μελίνα Δόσιου. Video-Trailer: Filmotomy.

Info: από 10 Ιανουαρίου 2017 κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00. Θέατρο Άνεσις: Λεωφ. Κηφισίας 14, Αθήνα, 21 0748 8881. Προσφορά προπώλησης από 10 €, με ισχύ έως και την παραμονή της έναρξης των παραστάσεων. Προπώληση: https://www.viva.gr/tickets/theater/teatro-anesis/to- stripsimo-tis- vidas/.

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ανακρίνει (και φέτος) τον Ρασκόλνικοφ

Ο ήρωας που ερμηνεύει στην πετυχημένη παράσταση «Έγκλημα και τιμωρία» θεωρείται πως καθόρισε όλες τις μεθόδους, τόσο την ανακριτική όσο και την εγκληματολογία.

«Ο Τσουλάτζε στήριξε την παράσταση στη σχέση ανακριτή – Ρασκόλνισκοφ, αφού το έργο είναι τεράστιο. Μια ακριβής θεατρική μεταφορά του λογοτεχνικού έργου θα χρειαζόταν να διαρκεί γύρω στις 8-10 ώρες… Γίνεται επομένως μία επιλογή και ξέρω ότι ο σκηνοθέτης επέλεξε να βασιστεί κυρίως στην υπόγεια πατρική σχέση του ανακριτή με το δολοφόνο. Η σχέση έπρεπε να έχει ένα είδος συγκατάβασης και λύτρωσης μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία ανάκρισης του δολοφόνου. Η διαδρομή όμως έπρεπε να ακολουθεί έναν άνθρωπο ιδιοφυή, όπως παρουσιάζεται αδιαμφισβήτητα ο Πορφύρης και στο έργο. Ο Ρασκόλνικοφ είναι ένας επίσης πολύ έξυπνος άνθρωπος, επομένως έπρεπε να οδηγηθούν δύο διαφορετικές ιδεολογίες και στάσεις ζωής, ενός νεότερου κι ενός παλαιότερου, σε μία συγκεκριμένη σχέση που οδηγεί στη λύτρωση μέσα από την ομολογία και την αποδοχή.

Ο Πορφύρης βέβαια δεν είναι αστυνομικός, κακώς συγχέεται. Είναι ένας διανοούμενος, νομικός, διακεκριμένος, εισαγγελέας ανακριτής και αυτή είναι η θέση του σκηνοθέτη. Μάλιστα ο Ντοστογιέφσκι εισάγει στο χαρακτήρα καινοτόμα στοιχεία για την εποχή που καθόρισαν και αργότερα όλες τις μεθόδους, τόσο την ανακριτική όσο και την εγκληματολογία. Μπαίνει σε βάθη ψυχολογικά και γι’ αυτό έχουν πολύ ενδιαφέρον αυτοί οι ρόλοι. Το “Έγκλημα και Τιμωρία” δεν είναι απλώς ένα αστυνομικό μυθιστόρημα.

Όταν πρόκειται για ανθρώπους με πνευματικές ανησυχίες είναι λογικό να αναπτυχθεί, όπως και στις μέρες μας, μια τόσο ανθρώπινη όσο και φιλοσοφική σχέση μεταξύ ανακριτή και ανακρινόμενου. Εδώ η βαθύτατη σύγκρουση είναι αυτή, αλλά στην τέχνη τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η τέχνη δεν αντιγράφει τη ζωή. Δανείζεται στοιχεία από αυτή και τα οδηγεί σε άλλα πεδία, πιο αρχετυπικά, πιο συμβολικά και βαθύτερα, ώστε να είναι και απολαυστική, γιατί στην παράσταση δεν επιχειρείται απλώς ένα μάθημα ή μία ηθικολογική προσέγγιση.

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ανακρίνει (και φέτος) τον Ρασκόλνικοφ

Δεν ξέρω αν είναι ηθικός ο ανακριτής. Αυτή είναι μία πλευρά που δεν την γνωρίζουμε και είναι η δουλειά σκηνοθετών και ηθοποιών να δώσουν μία διάσταση τέτοια. Πρόκειται για ένα μονόχνοτο άνθρωπο, έχουμε πολύ λίγα στοιχεία γι’ αυτόν, ξέρουμε ότι ζει απολύτως απομονωμένος και ως διανοούμενος. “Εγκεφαλικός” τύπος, όπως θα λέγαμε στην κοινή, λαϊκή γλώσσα, ζει μία περιπέτεια πνευματική γιατί ίσως στερείται άλλων πραγμάτων στη ζωή του, άλλων απολαύσεων… Το ότι μπαίνει σε μια ψυχολογική ανάκριση και χειρίζεται τον άλλο, είναι γι’ αυτόν ένα παιχνίδι του μυαλού, μία διαδικασία απολαυστική και για τον ίδιο. Και φυσικά υπάρχει το ηθικό στοιχείο, καθώς δεν πάει να κάνει το κακό, προσπαθεί με τις δικές του αρχές να οδηγήσει αυτόν που έχει απέναντί του σε μία στάση που είναι πολύ πιο κοντά στα πιστεύω του. Σε ένα πρώτο επίπεδο διακρίνουμε δύο διαστάσεις: την επαναστατημένη νεολαία και τη συντηρητική μέση ηλικία. Ο Ρασκόλνικοφ θυμίζει στον Πορφύρη τα νιάτα του και το ομολογεί κιόλας, αλλά εκείνος ως μεγαλύτερος ξέρει ότι όλα όσα υποστηρίζει ο νέος είναι ανεδαφικά και θεωρεί ότι πρέπει να προσγειωθεί, να δείξει γρήγορα την ίδια ωριμότητα. Πρόκειται για αληθινές καταστάσεις που υπάρχουν στη ζωή μας.

Ο τρόπος που πρέπει να μελετάει κάποιος ένα ρόλο είναι, κατά τη γνώμη μου, πολύ ειδικός, γιατί έχει να μεταφέρει έναν ολόκληρο άνθρωπο πάνω στη σκηνή. Ένα μέρος των αναλύσεων μπορεί μάλιστα να μην οδηγεί σε θετικό αποτέλεσμα στην πρόβα του ηθοποιού. Ο ηθοποιός δεν κάνει μόνο επιστημονική ανάλυση. Αυτά είναι στοιχεία τα οποία είναι χρήσιμα και πρέπει να τα γνωρίζει, κι αν δεν τα γνωρίζει οφείλει να τα ψάξει, να κάνει μία πραγματολογική έρευνα, αλλά μέχρι εκεί. Για μένα στο παίξιμο υπάρχουν δύο ρόλοι: οι εντελώς πρωτόγνωροι κι εκείνοι που έχουν κοντινά στοιχεία με άλλους ρόλους που έχεις ήδη παίξει και καλείσαι να δεις όλες τις λεπτές διαφορές. Οι χαρακτήρες μπορεί να είναι πολύ διαφορετικοί παρά τα κοινά εξωτερικά στοιχεία και απαιτείται πολύ διαφορετική αντιμετώπιση.

Μόνο ο αστυνόμος Μπέκας θα μπορούσε να έχει κοντινά στοιχεία με τον ανακριτή Πορφύρη, αλλά είναι εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες με μία κοινή βάση: είναι θεωρητικά έντιμοι άνθρωποι, έχουν καλή πρόθεση. Δεν είναι εύκολο το να έχεις παίξει ξανά κάτι παρόμοιο. Για μένα είναι η μεγαλύτερη δυσκολία να δημιουργήσεις κάτι τελείως διαφορετικό όταν μοιάζει πάρα πολύ με κάτι άλλο. Οι αρχετυπικοί αυτοί ρόλοι ανακριτή – εγκληματία, ειδικά στο σινεμά και στην τηλεόραση, είναι στην πλειοψηφία τους είτε διώκτες, μπάτσοι και ανακριτές, είτε γκάνγκστερ, δολοφόνοι. Οι δεκάδες, εκατοντάδες ρόλοι που ανήκουν στις δύο αυτές κατηγορίες είναι πολύ διαφορετικοί.

Το έργο είναι απολύτως επίκαιρο και για πάρα πολλούς λόγους. Καταρχήν ο Ντοστογιέφσκι και στους “Δαιμονισμένους” και σε πολλά έργα του, θέτει σε επίπεδο πολιτικό ζητήματα που δεν έχουν απαντηθεί μέχρι στιγμής. Μιλάμε για τη σύγκρουση, πώς και εάν μέσα από το δρόμο της βίας και της ανατροπής μιας παλιάς κατάστασης μπορούμε να φέρουμε καινούργια στοιχεία. Παρουσιάζεται μία διάσταση πολιτική και ιστορική, ενώ θέτει και το ζήτημα της τρομοκρατίας. Νομιμοποιείται αυτός που θέλει να πάει μπροστά την ανθρωπότητα να σκοτώνει; Ερωτήματα που μας απασχολούν ακόμα και σήμερα. Ο Ντοστογιέφσκι, εκτός από το πολιτικό και το θρησκευτικό, φτάνει στο βάθος της ανθρώπινης ψυχής. Τα ζητήματα αυτά δε θα λυθούν ποτέ και γι’ αυτό έχουν ενδιαφέρον. Η τέχνη δεν προσπαθεί να δώσει απαντήσεις, αλλά θέτει ερωτήματα και προσπαθεί να παρηγορήσει περιγράφοντάς τα. Γι’ αυτό οι μεγάλοι κλασικοί συγγραφείς έχουν διαχρονικό ενδιαφέρον, επειδή ακριβώς μπορούν να κάνουν αναγωγές στο σήμερα, το χθες και το αύριο.

Όπως πάντα, ετοιμάζω την παράσταση των Άγαμων Θυτών που κάνει πρεμιέρα στις 26 Νοεμβρίου στο PassPort Κεραμεικός. Είναι επετειακή γιατί φέτος είναι τα 25 χρόνια μας. Αυτός είναι και ο τίτλος της νέας παράστασης “25 Χρόνια Άγαμοι Θύται” όπου θα δούμε περίπου τα ίδια ζητήματα με το “Έγκλημα και Τιμωρία” ιδωμένα μέσα από μία τελείως διαφορετική αισθητική, με τον κώδικα της κωμωδίας. Πέρα από τους παλιούς συνεργάτες, είναι καλεσμένοι –εκτός από τον Σπύρο Παπαδόπουλo – το κωμικό δίδυμο Lucchettino από την Ιταλία, με το οποίο είχαμε συνεργαστεί και παλαιότερα. Παίζουν ένα είδος κωμωδίας που δεν υπάρχει στην Ελλάδα, βασίζεται στην Comedia del Arte, στη σωματική κωμωδία και παντομίμα και είναι εξόχως απολαυστικό. Στην πρώτη μας συνεργασία, πριν 12 χρόνια, ήταν στο ξεκίνημά τους και σήμερα είναι διάσημοι σε όλη την Ευρώπη με εξαιρετικές κριτικές».

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ανακρίνει (και φέτος) τον Ρασκόλνικοφ

Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ανακρίνει (και φέτος) τον Ρασκόλνικοφ


Info: Θέατρο Άνεσις, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 2107488881-2
Διασκευή – Σκηνοθεσία/ Φωτισμοί/ Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε Πρωταγωνιστούν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης (ανακριτής Πορφύρης), Τάσος Ιορδανίδης (Ρασκόλνικοφ),  Αννίτα Κούλη (Σόνια), Σοφία Πανάγου (Ντούνια), Δημήτρης Καπετανάκος (Ραζουμίχιν), Δημήτρης Διακοσάββας (γριά τοκογλύφος – Λούζιν) και ο Θοδωρής Κατσαφάδος (Μαρμελάντωφ)

“Έγκλημα και Τιμωρία”

Η παράσταση που κέρδισε την καρδιά του κοινού

 και  τρία Θεατρικά Βραβεία Κοινού του Αθηνοράματος για το 2016

 

Η διασκευή του παγκόσμια αναγνωρισμένου λογοτεχνικού έργου του Φίοντορ Μ. Ντοστογιέφσκι, Έγκλημα και Τιμωρία, αναδείχθηκε σε νικήτρια της καρδιάς του θεατρόφιλου κοινού για τη θεατρική χρονιά που μας προσπέρασε, χαρίζοντας στο Λεβάν Τσουλάτζε το 2ο βραβείο σκηνοθεσίας, στον Τάσο Ιορδανίδη το 3ο βραβείο ανδρικού ρόλου, καθώς επίσης στον Σταύρο Λίτινα το 2ο βραβείο σκηνογραφίας.

 

Η θεατρική επιτυχία συνεχίζει να μας  καθηλώνει για δεύτερη χρονιά… Όσοι δεν πρόλαβαν να τη δουν αλλά και όσοι θέλουν να την ξαναδούν θα απολαύσουν τους Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Τάσο Ιορδανίδη, Αννίτα Κούλη και Θοδωρή Κατσαφάδο στους κεντρικούς ρόλους μιας παράστασης εμπνευσμένης από το εμβληματικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Ρώσου πεζογράφου και στοχαστή. Μια ιστορία μέσα από την επικαιρότητα της εποχής του (1860) όταν ένας φοιτητής κατηγορήθηκε για τη δολοφονία ενός γέροντα με κίνητρα αντίστοιχα του Ρασκόλνικοφ, πρωταγωνιστή του έργου του Ντοστογιέφσκι, κινώντας δυσεπίλυτα ερωτήματα σχετικά την ηθική, τον ανθρώπινο και το θεϊκό νόμο…

(Credits: Panoulis)

 

 

Η ταυτότητα της παράστασης

Διασκευή – Σκηνοθεσία/Φωτισμοί/Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε

Μετάφραση (από τα γεωργιανά) : Xάτια Γκόσουα

Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας

Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

Εικαστική επιμέλεια: Αλίνα Αναστασιάδη

Φωτογραφίες: Μελίνα Δόσιου

Trailer: Filmotomy

 

Παίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης (ανακριτής Πορφύρης), Τάσος Ιορδανίδης (Ρασκόλνικοφ),  Αννίτα Κούλη (Σόνια), Σοφία Πανάγου (Ντούνια), Δημήτρης Καπετανάκος (Ραζουμίχιν), Δημήτρης Διακοσάββας (γριά τοκογλύφος-Λούζιν) και ο Θοδωρής Κατσαφάδος (Μαρμελάντωφ).

INFO:

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Τετάρτη και Κυριακή στις 19.30, Πέμπτη στις 20.00, Παρασκευή & Σάββατο στις 20:30

ΤΙΜΕΣ: Τετάρτη & Πέμπτη 16 ευρώ,  Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή 19 ευρώ,  φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές & άνω των 65 χρόνων 14 ευρώ, άνεργοι 10 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων

Στο ταμείο του θεάτρου ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.2107488881-2, στο Viva.gr ( τηλέφωνο κρατήσεων 11876), στο κατάστημα Viva (The Mall Athens) και στο VivaWallet Mobile App, στα καταστήματα Public και στο  tickets.puplic.gr, στα βιβλιοπωλεία Ianos  και στο tickets.ianos.gr, στα καταστήματα Seven Spots, στα Reload Stores, στα καταστήματα Media Markt και στο tickets.mediamarkt.gr

Βρείτε αναλυτικά τα 300+ σημεία προπώλησης στο Viva: www.vivapayments.com/el-gr/network

 

 

LINK ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-anesis/egklima-timoria/

 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ TRAILER : https://www.youtube.com/watch?v=iqhtToUrhy8

 

SITE: http://theatroanesis.gr/

 

https://web.facebook.com/theatroanesis/?fref=ts

 

 

Έγκλημα… με τρία Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2016!

Αθηνόραμα – Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2016: Οι μεγάλοι νικητές μιας μεγάλης βραδιάς

“Έγκλημα και τιμωρία” με Βραβείο Σκηνοθεσίας, Ανδρικού ρόλου και Σκηνογραφίας


«Στη φιλική προς το ευρύ κοινό, γεμάτη συγκίνηση και ιδεαλισμό διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, ο Τάσος Ιορδανίδης κάνει τον ρόλο του Ρασκόλνικοφ δικό του, καταθέτοντας μία από τις καλύτερες ερμηνείες στην καριέρα του, στην εντυπωσιακή παράσταση του Γεωργιανού δια­κεκριμένου σκηνοθέτη». Το θεατρόφιλο κοινό δικαίωσε την κριτική μας, δίνοντας στον Λεβάν Τσουλάτζε το 2ο βραβείο σκηνοθεσίας και στον Τάσο Ιορδανίδη το 3ο βραβείο ανδρικού ρόλου, καθώς επίσης στον Σταύρο Λίτινα το 2ο βραβείο σκηνογραφίας για το λιτό, μοντέρνας υφής εικαστικό σύμπαν που φιλοτέχνησε. Παίζεται και φέτος στο Θέατρο Άνεσις.(…)

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο

http://www.athinorama.gr/theatre/article/athinorama___theatrika_brabeia_koinou_2016_oi_megaloi_nikites_mias_megalis_bradias-2517520.html

“Έγκλημα και τιμωρία” με 5 υποψηφιότητες για το 2016!

Αθηνόραμα – Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2016: δείτε τις υποψηφιότητες

40 χρόνια αθηνόραμα, 40 χρόνια θέατρο

Ποιες παραστάσεις επέλεξε το θεατρόφιλο κοινό του «αθηνοράματος» ως κορυφαίες της σεζόν; Δείτε τις υποψηφιότητες για κάθε κατηγορία βραβείου πριν την απονομή της Τρίτης 8/11.

Πώς γίνεται να χωρέσουν 40 χρόνια μόνο σε μία βραδιά; Ο Σταμάτης Φασουλήςξέρει­ ένα μαγικό τρόπο για να μας ταξιδέψει, συντροφιά με τη Σμαράγδα Καρύδη, από το 1976 μέχρι σήμερα, ακολουθώντας την πορεία του αθηναϊκού θεάτρου και του «αθηνοράματος», το οποίο συμπληρώνει φέτος τέσσερις δεκαετίες «οδηγώντας την πόλη». Σταθμοί αυτού του ταξιδιού οι παραστάσεις που μας χάρισαν όλα αυτά τα χρόνια αξέχαστες ερμηνείες, μας σύστησαν νέους συγγραφείς και σκηνοθέτες, συγκρούστηκαν με το κατεστημένο φέρνοντας κάτι καινούργιο ή πήγαν το ελληνικό θέατρο ένα βήμα μπροστά. Θεατρικές στιγμές που συζητήθηκαν και ακόμη συζητιούνται από όσους τις απόλαυσαν.

Τελικός προορισμός του ταξιδιού που θα κάνουμε την Τρίτη 8 Νοεμβρίου, στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής, είναι βέβαια η απονομή των Θεατρικών Βραβείων Κοινού σε όσους ξεχώρισαν κατά την περσινή σεζόν. Δείτε στις επόμενες σελίδες τις παραστάσεις και τους συντελεστές που το κοινό ανέδειξε ως επικρατέστερους για βράβευση σε κάθε κατηγορία κι ετοιμαστείτε για μια βραδιά γεμάτη αγωνία, νοσταλγία, συγκίνηση και χειροκρότημα.

Οι υποψήφιοι για βραβείο

Παράσταση

Άγριος Σπόρος
Άννα Καρένινα
Victor/Victoria
Το Δάνειο
Έγκλημα και Τιμωρία
Ο Θάνατος του Εμποράκου
Ο Θεός της Σφαγής
Το Κουκλόσπιτο
Μάνα θα πάω στο Hollywood
Marvin’s Room

Σκηνοθεσία

Πέτρος Ζούλιας: Άννα Καρένινα
Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Παντελής Δεντάκης: Το δάνειο
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης: Ο θεός της σφαγής
Νίκος Μαστοράκης: Τα παιδιά του ήλιου
Απόλλων Παπαθεοχάρης: Victor/ Victoria
Γιώργος Σκεύας: Το κουκλόσπιτο
Ελένη Σκότη: Άγριος σπόρος
Λεβάν Τσουλάτζε: Έγκλημα και τιμωρία
Σταμάτης Φασουλής: Ο θάνατος του εμποράκου
Γιάννης Χουβαρδάς: Ριχάρδος Γ’

 

Ανδρικός ρόλος

Θανάσης Αλευράς: Μάνα θα πάω στο Hollywood
Τάσος Ιορδανίδης: Έγκλημα και Τιμωρία
Γιώργος Κιμούλης: Δάφνες και Πικροδάφνες
Λάκης Λαζόπουλος: Θεέ μου, τι σου Κάναμε;
Δημήτρης Λιγνάδης: Ριχάρδος Γ΄
Μιχάλης Οικονόμου: Το Δάνειο
Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος: Ο Θεός της Σφαγής
Γιάννης Σαρακατσάνης: Το Δάνειο
Τάκης Σπυριδάκης: Άγριος Σπόρος
Πέτρος Φιλιππίδης: Ο Θάνατος του Εμποράκου

Γυναικείος ρόλος

Μπέτυ Αρβανίτη: Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών
Ντάνη Γιαννακοπούλου: Άγριος σπόρος
Στεφανία Γουλιώτη: Ο θεός της σφαγής
Μαρία Καβογιάννη: Θεε μου, τι σου κάναμε;
Σμαράγδα Καρύδη: Sweet Charity
Αμαλία Μουτούση: Το κουκλόσπιτο

Μαρία Ναυπλιώτου: Άννα Καρένινα

Εβελίνα Παπούλια: Victor/Victoria

Πέγκυ Σταθακοπούλου: Ο θάνατος του εμποράκου
Αθηνά Τσιλύρα: Marvin’s Room

Σκηνογραφία

Γιώργος Γαβαλάς: Ο Θάνατος του Εμποράκου
Σταύρος Λίτινας: Έγκλημα και Τιμωρία
Εύα Μανιδάκη: Το Κουκλόσπιτο
Εύα Μανιδάκη: Ριχάρδος Γ΄
Ελένη Μανωλοπούλου: Η Τσερλίνε και το Σπίτι των Κυνηγών
Εύα Νάθενα: Billy Elliot
Μανόλης Παντελιδάκης: Nine
Μανόλης Παντελιδάκης: Victor/Victoria
Γιώργος Πάτσας: Sweet Charity
Γιώργος Χατζηνικολάου: Άγριος Σπόρος

Ενδυματολογία

Αναστασία Αρσένη: Άννα Καρένινα
Ντένη Βαχλιώτη: Ο θάνατος του εμποράκου
Ντένη Βαχλιώτη: Nine
Ηλένια Δουλαρίδη: Έγκλημα και τιμωρία
Ελένη Μανωλοπούλου: Η Τσερλίνε και το σπίτι των κυνηγών
Άγγελος Μέντης: Το κουκλόσπιτο
Εύα Νάθενα: Billy Elliot
Απόλλων Παπαθεοχάρης: Victor/Victoria
Τότα Πρίτσα: Sweet Charity
Ιωάννα Τσάμη: Ριχάρδος Γ΄

Μουσική σύνθεση

Μάνος Αντωνιάδης: Marvin’s Room
Στέλιος Γιαννουλάκης: Άγριος Σπόρος
Nalyssa Green: Ο Θάνατος του Εμποράκου
Δημοσθένης Γρίβας: Ριχάρδος Γ΄
Σταμάτης Κραουνάκης: Τα Παιδιά Ενός Κατώτερου Θεού
Δημήτρης Μαραμής: Το Πανηγύρι
Μίνως Μάτσας: Ο Θεός της Σφαγής
Θοδωρής Οικονόμου: Άννα Καρένινα
Σήμη Τσιλαλή: Το Κουκλόσπιτο
Γιάννης Χριστοδουλόπουλος: Για Όνομα

Φωτισμός

Αλέκος Αναστασίου: Η Τσερλίνε και το Σπίτι των Κυνηγών
Αλέκος Γιάνναρος: Ο Θεός της Σφαγής
Κατερίνα Μαραγκουδάκη: Το Κουκλόσπιτο
Μελίνα Μάσχα: Μάνα θα πάω στο Hollywood
Σάκης Μπιρμπίλης: Ο Θάνατος του Εμποράκου
Ελευθερία Ντεκώ: Sweet Charity
Λευτέρης Παυλόπουλος: Άννα Καρένινα
Λευτέρης Παυλόπουλος: Ριχάρδος Γ΄
Γιώργος Τέλλος: Billy Elliot
Γιώργος Τέλλος: Victor/Victoria

Ιεροκλής Μιχαηλίδης: «Ζούμε μία φάρσα»

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΡΑΜΜΕΛΗ
Ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης αρέσει. Στις γυναίκες γιατί είναι brutal και ρομαντικός αλλά και αυθεντικός. Στους άντρες γιατί είναι αρσενικός και μάγκας. Στα παιδιά γιατί τα κάνει να γελάνε και να περνούν όμορφα. Στους συναδέλφους του γιατί είναι ανοιχτόκαρδος. Σ’ εμένα για όλα τα παραπάνω. Ε, να μην κάναμε συνέντευξη μετά από όλα αυτά;

Πώς σας φαίνεται όλο αυτό που συμβαίνει στην ιδιωτική τηλεόραση; Είχατε μπει στην κουζίνα με το «Μάλιστα σεφ» αλλά βγήκατε απότομα…

«Νομίζω θα συνεχιστεί η συγκεκριμένη σειρά. Ήταν ωραία, άρεσε στον κόσμο και όπως έμαθα είναι σε αυτά τα προγράμματα για τα οποία έχουν εκδηλώσει επιθυμία να αγοράσουν».

Το φανταζόσασταν ποτέ αυτό το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί;

«Νομίζω ότι ούτε κάποιος με κληρονομικό χάρισμα μπορούσε να φανταστεί. Έχουμε μείνει άφωνοι. Είναι τόσο περίεργο όλο αυτό. Θα μπορούσε να τακτοποιηθεί το τοπίο αλλά με πιο ορθόδοξο τρόπο. Άλλωστε δεν είχε αντίρρηση κανείς στο να γίνει κάτι, αλλά ο τρόπος είναι περίεργος… Μου φαίνεται περίεργο που για όλα αυτά τα ζητήματα οι δυτικοευρωπαϊκές χώρες έχουν αναπτύξει μοντέλα που αν προσαρμοστούν μπορούν να δώσουν λύση. Θα μπορούσαμε να έχουμε μία επαφή και όχι μόνο στα τηλεοπτικά αλλά και στο φορολογικό, την παιδεία, τα κανάλια, τις εφημερίδες. Κανείς δεν το ξέρει αυτό;»

Σε τι παραπέμπει αυτό που ζούμε θεατρικά;

«Η εύκολη αναγωγή είναι στο θέατρο του παραλόγου αν και κακώς χρησιμοποιούμε αυτό το κλισέ γιατί το συγκεκριμένο έχει εμβαθύνει και είναι εξόχως ποιητικό. Περισσότερο έχει τον χαρακτήρα της φάρσας αυτό που συμβαίνει ή και της κωμωδίας παρεξηγήσεων. Το πώς κινείται όλο το πολιτικό σύστημα όλα αυτά τα χρόνια από την μεταπολίτευση είναι μία φάρσα. Κάποια στιγμή θα πρέπει να σοβαρευτούμε και οι πολίτες και οι πολιτικοί. Αυτός ο τρόπος οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε φαινόμενα διαφθοράς».

Πώς ζείτε; Κινείστε κι εσείς στο σύννεφο της μελαγχολίας;

«Ζω και βιώνω το στρες όλων αυτών των ανθρώπων που αγωνιούμε για το μέλλον και κυρίως για το μέλλον των παιδιών μας. Η πλειοψηφία των πολιτών ασχολούνταν με το σήμερα και με την συντεχνία τους. Πρέπει να αλλάξουμε ρότα. Ας κάνουμε θυσίες αλλά με προοπτική. Υποστήκαμε σοβαρότερες θυσίες απλά δεν είχαν προοπτική. Από την άλλη είμαι φύση αισιόδοξος και πιστεύω ότι μπορεί να υπάρξει εθνική συνεννόηση έστω και την ύστατη στιγμή γιατί είμαστε λαός της τελευταίας στιγμής. Έχω άγχος αλλά αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι ότι ένα από τα εθνικά μας σπορ, η διχόνοια, οξύνεται. Εγώ αυτό φοβάμαι όπως και πριν από μερικά χρόνια τον αυτόματο πιλότο στον οποίο είχαμε μπει. Σε αυτή την χώρα οι μισοί ζούμε εναντίον των άλλων μισών. Υπάρχει μίσος σε πολλούς τομείς. Ψάχνουμε αυτό που θα μας στρέψει εναντίον κάποιου».

Ποιο είναι το αντίδοτο που επιλέγετε;

«Η ενδοσκόπηση. Η μάλλον η αμπελοφιλοσοφία. Αφήνεις τα εγκόσμια και βρίσκεις καταφύγιο στη σκέψη, στην ποίηση, στους φίλους σου. Προσπαθείς να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα ως ενεργός πολίτης και απογοητεύεσαι. Η μόνη παρηγοριά είναι στην τέχνη και εκεί όπου υπάρχει συναίσθημα και κατανόηση δηλαδή στους δικούς σου ανθρώπους. Ταξιδεύοντας και ρεμβάζοντας λοιπόν… Τα καλοκαίρια απομονώνομαι, ζω σαν καλόγερος. Αυτό είναι μια διαφυγή».

Όταν δεν είσαι θεατής αλλά δράστης της τέχνης τότε μπορείς να παρηγορηθείς;

«Απολύτως. Αλλιώς πώς να υποστείς όλο αυτό το μαρτύριο; Είναι προϋπόθεση αυτό, όπως είναι και για τους αποδέκτες αυτής της τέχνης. Αν αυτό που κάνεις δεν λειτουργήσει παρηγορητικά σε όσους σε βλέπουν τότε ποιο είναι το νόημα; Για τα άλυτα προβλήματα το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να μιλήσεις ή να τραγουδήσεις γι αυτά μέσω της τέχνης».

Συμμετέχετε στην παράσταση «Έγκλημα και τιμωρία» βασισμένη στο κείμενο του Ντοστογέφσκι. Αυτά τα κείμενα σε περιόδους σαν αυτή είναι πιο χρήσιμα;

«Είναι και νομίζω τα κλασικά έργα έχουν αυτό το πλεονέκτημα. Πάντα είναι επίκαιρα και ειδικά στις δυσκολίες της ζωής άνθρωποι που έχουν εμβαθύνει τόσο πολύ στους ανθρώπινους χαρακτήρες όπως ο Ντοστογέφκσι είναι απολύτως επίκαιροι. Όταν το είπα στους φίλους μου ότι θα ανεβάζαμε το συγκεκριμένο έργο απόρησαν επειδή πιστεύουν ότι είναι βαρύ και ειδικά για μια εποχή όπου ο κόσμος προσπαθεί απεγνωσμένα να ξεσκάσει. Κι όμως λειτούργησε τελείως αντίστροφα, λειτούργησε απολύτως παρηγορητικά».

Είστε αισιόδοξος γι αυτά που θα έρθουν;

«Πάντα έχουμε ελπίδα και οφείλουμε να έχουμε. Τώρα θα αρχίσουμε να πιάνουμε τον πάτο. Όταν θα φτάσουμε σε πλήρες αδιέξοδο ελπίζω να μπορούμε να συνεννοηθούμε και όχι να σκοτωθούμε μεταξύ μας. Να πάμε μπροστά μέσα από άλλες διαδικασίες. Όλοι φταίμε που φτάσαμε εδώ αλλά οι ηγέτες περισσότερο. Νομίζω ότι θα συνεννοηθούμε. Οι Έλληνες είμαστε αισιόδοξοι γιατί πάντα κάτι γίνεται στην διεθνή σκηνή και θα μας σώσουν οι άλλοι. Ελπίζω ότι το γεωπολιτικό παιχνίδι θα γίνει έτσι ώστε κάποιος θα βρεθεί, θα μας απλώσει το χέρι και θα σωθούμε».

«Αγαμοι θύται» ξανά και ξανά;

«Ναι και βέβαια. Πάντα υπάρχουν και θα υπάρχουν και μάλιστα φέτος έχουμε ανανεώσει σημαντικά τα κείμενα με την Δήμητρα Παπαδοπούλου και θα έχουμε και μία έκπληξη … ιταλικής προέλευσης».

Αυτές οι διαδρομές Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν σας κουράζουν;

«Όχι, καθόλου. Το περίεργο είναι ότι όταν είμαι στην Αθήνα μου λείπει η Θεσσαλονίκη και τούμπαλιν».

Πολυγαμικός τύπος…

«Μπα, είναι ότι σε κάθε μία έχω αγαπήσει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πλέον μου είναι απαραίτητα. Οπότε κάθε φορά που δεν τα έχω μου λείπουν».

Διαβάστε ξανά το άρθρο στο http://www.jenny.gr/ieroklis-mihailidis-zoume-mia-farsa/

Page 3 of 912345...Last »