Η Θάλεια Ματίκα μιλά στο People για την “Τελευταία Φορά Που…”

2/4/2016

Από τη Χριστίνα Ζάχου

 

H Θάλεια Ματίκα –που αυτόν τον καιρό παίζει στην παράσταση Έγκλημα και Τιμωρία στο θέατρο Άνεσις- μιλά στο People για το γιο της, το νέο της επαγγελματικό βήμα και κάθε ‘Τελευταία Φορά Που…

Έκανες μια δραστηριότητα με το γιο σου;

Με απασχολεί είκοσι τέσσερις ώρες την ημέρα. Δεν μπορεί να υπάρξει τελευταία φορά!

Βρήκες χρόνο μόνο για σένα;

Σπάνια συμβαίνει, γιατί δεν το επιδιώκω. Προτιμώ να περνώ το χρόνο μου με την οικογένειά μου.

Έκανες μια επένδυση;

Χαίρομαι πολύ να μιλώ για τη Little India! Όταν η συνέταιρός μου (που είναι και παιδική φίλη και κουμπάρα μας) μου πρότεινε να ανοίξουμε ένα ινδικό εστιατόριο στη Νέα Ερυθραία, δεν δίστασα ούτε στιγμή. Με τη βοήθεια των εξαιρετικών σεφ και την επιμονή στο να έχουμε πάντα τις καλύτερες πρώτες ύλες, όσοι μας επισκέπτονται φεύγουν χαμογελαστοί και ευχαριστημένοι.

Είπες ένα αθώο ψέμα;

Δεν μπορώ να πω ψέματα, τα αντιπαθώ και προτιμώ πάντα να είμαι ειλικρινής, όσο δύσκολο κι αν είναι μερικές φορές.

thalia matika people 147

Ξέχασες να πληρώσεις ένα λογαριασμό;

Αδύνατο να τους ξεχάσεις!

Ζήτησες συγνώμη;

Δεν μπορώ να σκεφτώ. Είμαι προσεκτική στις επιλογές και στις πράξεις μου φροντίζοντας πρώτα να σκεφτώ γι αυτές και να προλαμβάνω, όσο μπορώ, τυχόν απροσεξίες και λάθη.

Δέχτηκες μια τηλεοπτική πρόταση;

Η τηλεόραση με βοήθησε στη θεατρική μου σταδιοδρομία, που ήταν το κύριο ζητούμενό μου όταν αποφάσισα να γίνω ηθοποιός. Δεν θα πω πότε δέχτηκα τελευταία φορά, γιατί με προβληματίζει το γεγονός πως οι προτάσεις πλέον δεν έχουν την αντίστοιχη «ποιότητα» παραγωγής που είχαν πριν από κάποια χρόνια. Θα ευχηθώ, όμως, για την επόμενη καλή πρόταση, θέλοντας να παραμείνω αισιόδοξη.

Είπες «Εγώ σ’ το είχα πει!»;

Στο γιο μου συνήθως, μετά από κάθε μικρό «παράπτωμα» που κάνει και στη συνέχεια με κοιτά και περιμένει την αντίδρασή μου!

Διαβάστε ξανά το άρθρο στο http://www.peoplegreece.com/article/pia-agapimeni-ellinida-ithopios-anixe-indiko-estiatorio/

Η μεγάλη επιτυχία της χρονιάς συνεχίζεται έως τις 24 Απριλίου

ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ

του Φ.Μ. Ντοστογιέφσκι

 

Η μεγάλη επιτυχία της χρονιάς συνεχίζεται στο Άνεσις

έως τις 24 Απριλίου

IMG_9292

Το θέατρο Άνεσις σε συνεργασία με τον Λεβάν Τσουλάτζε, αναμορφωτή του Γεωργιανού θεάτρου, υπέγραψε την παράσταση που εξελίχθηκε σε μεγάλο θεατρικό γεγονός για τη φετινή χρονιά. Η διασκευή του παγκόσμια αναγνωρισμένου λογοτεχνικού έργου «Έγκλημα και Τιμωρία» του Φίοντορ Μιχαήλοβιτς Ντοστογιέφσκι, θα συνεχίσει να παρουσιάζεται στη σκηνή του Άνεσις έως την Κυριακή 24 Απριλίου.

 

Το αθηναϊκό κοινό έχει ήδη παρακολουθήσει κατά δεκάδες χιλιάδες ένα από τα σημαντικότερα έργα του Ρώσου πεζογράφου και στοχαστή που αφορά στην ηθική, το νόμο και τον άνθρωπο. Ο Ντοστογιέφσκι εμπνεύστηκε το «Έγκλημα και τιμωρία» από ένα αληθινό περιστατικό, όταν στα μέσα της δεκαετίας του 1860, ένας φοιτητής είχε δολοφονήσει έναν γέροντα … με κίνητρα παρόμοια με αυτά του Ρασκόλνικοφ, του ήρωα του βιβλίου του.

 

«Γονάτισα όχι μπροστά σου, αλλά μπροστά σε όλη την ανθρωπότητα που υποφέρει.»

 

Η ταυτότητα της παράστασης

Διασκευή – Σκηνοθεσία/Φωτισμοί/Μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε

Μετάφραση (από τα γεωργιανά) : Xάτια Γκόσουα

Σκηνικά: Σταύρος Λίτινας

Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη

 

Παίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης (ανακριτής Πορφύρης), Τάσος Ιορδανίδης (Ρασκόλνικοφ),  Θάλεια Ματίκα (Σόνια), Σοφία Πανάγου (Ντούνια), Δημήτρης Καπετανάκος (Ραζουμίχιν), Δημήτρης Διακοσάββας (γριά τοκογλύφος-Λούζιν)

και ο Θοδωρής Κατσαφάδος (Μαρμελάντωφ).

 

Δείτε το trailer : https://www.youtube.com/watch?v=MdkRJ7nzOK4

 

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Τετάρτη και Κυριακή στις 19.30, Πέμπτη στις 20.00, Παρασκευή & Σάββατο στις 20:30

ΤΙΜΕΣ: Τετάρτη & Πέμπτη 16 ευρώ,  Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή 19 ευρώ,  φοιτητές, δάσκαλοι, καθηγητές & άνω των 65 χρόνων 14 ευρώ, άνεργοι 10 ευρώ

 

Προπώληση εισιτηρίων

Στο ταμείο του θεάτρου ΑΝΕΣΙΣ, Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.2107488881-2, στο Viva.gr ( τηλέφωνο κρατήσεων 11876), στο κατάστημα Viva (The Mall Athens) και στο VivaWallet Mobile App, στα καταστήματα Public και στο  tickets.puplic.gr, στα καταστήματα Seven Spots, στα Reload Stores, στα καταστήματα Media Markt και στο tickets.mediamarkt.gr

Βρείτε αναλυτικά τα 300+ σημεία προπώλησης στο

Viva:www.vivapayments.com/el-gr/network

Link προπώλησης

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-anesis/egklima-kai-timoria/

 

https://web.facebook.com/theatroanesis/?fref=ts

 

 

Εντυπωσιακό «Έγκλημα»

31/03/2016, enikos.gr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

 

ΕΥΤΥΧΕΙ το «Έγκλημα και Τιμωρία»στην παράσταση-πρόταση του αναμορφωτή του Γεωργιανού θεάτρου μα και καλλιτεχνικού διευθυντή του Kote Marjanishvili theatre, Λεβάν Τσουλάτζε στο θέατρο «Άνεσις».Με είχε κεντρίσει-κερδίσει το «Λεωφορείο ο πόθος» που έκανε πέρσι στο ίδιο θέατρο         και φέτος με συνάρπασε με την εξαιρετική ανάγνωση του αριστουργηματικού έργου του Ντοστογιέφσκι που αφορά στην ηθική, το νόμο και τον άνθρωπο. Ατμοσφαιρική, εύρυθμη, εμπνευσμένη η παράστασή του «φωτίζει»με δεξιοτεχνικό τρόπο το έξοχο κείμενο και τους ήρωές του. Πατάει στο κλασικό και ακουμπά στο σήμερα με ένα ζηλευτό τρόπο.Τρεις ώρες διαρκεί η νέα   του δουλειά και όμως στιγμή δεν κουράζει- τελειώνει και θέλεις κι άλλο,να μη φύγεις…

ΤΟ θαυμαστό είναι ότι πέρα από το ότι έχει στήσει μια έξοχη παράσταση, έχει διδάξει- οδηγήσει τους πρωταγωνιστές τους στις πιο γερές τους επιδόσεις.Με τον Τάσο Ιορδανίδη δούλεψε σκληρά από πέρσι με αποτέλεσμα ο Στάνλει του να είναι εντυπωσιακός.Φέτος ο πήχυς ανεβαίνει με τον Ρασκόλνικοφ,φοιτητή της Νομικής στην Πετρούπολη που διέπραξε ένα διπλό φόνο με κίνητρο την ληστεία,αλλά με βασική επιδίωξή του να υπερβεί τα ηθικά κοινωνικά όρια.Ο Ιορδανίδης «βουτά»στην ψυχή του ήρωα, «κατακλύζεται»ο ίδιος από τα αισθήματα ενοχής και παράνοιας που «κατακλύζουν»τον ήρωα,ακολουθεί με τρόπο ζηλευτό την πορεία του προς την λύτρωση…     Άμεσος,εσωτερικός,ακριβής,εντυπωσιακός.

ΚΥΡΟΣ διαθέτει τον Πορφύρη Πετρόβιτς ο έμπειρος Ιεροκλής Μιχαηλίδης και φτιάχνει μια από τις καλύτερες θεατρικές δουλειές του-πολύτιμη υπήρξε και σε αυτό η αρωγή   του Τσουλάτζε. Δεξιοτεχνική δουλειά κάνει η Θάλεια Ματίκα στην Σόνια της-«άνθισε» υποκριτικά με το άγγιγμα του σκηνοθέτη! Ποτέ δεν την έχω δει καλύτερη στη σκηνή, κυρίαρχη των μέσων της και τόσο ευθύβολη.

ΜΕΓΑΛΟΣ άσσος της παράστασης που… σπάει ταμεία και θα επαναληφθεί και του χρόνου είναι ο Θοδωρής Κατσαφάδος που «κεντά»στον ρόλο Μαρμελάντωφ.Έξοχος στις σκηνές του μεθυσιού του,υπέροχος στην «έκρηξη»του ήρωα,καταπληκτικός στις χαμηλές σκηνές με την Ματίκα…

ΣΤΗΝ παράσταση-πρόταση που υπογράφει ο Τσουλάτζε-γερήδιασκευή,καίρια σκηνοθεσία, ατμοσφαιρικοί φωτισμο και έξοχες μουσικές επιλογές-εύστοχες ερμηνείες επιτυγχάνουν και οι Δημήτρης Καπετανάκος, Δημήτρης Καπετανάκος,Σοφία Πανάγου. Σπεύσατε!

Διαβάστε ξανά το άρθρο στο http://www.enikos.gr/mpouz/380414,Entypwsiako-Egklhma.html

Out & About με τη Θάλεια Ματίκα

Από τη Ναταλία Αργυράκη για το Jenny.gr

oriz matika

Eίσαι «παιδί» της Αθήνας; Ναι, εντελώς. Μεγάλωσα στους Αμπελόκηπους. Η αγαπημένη μου περιοχή είναι το κέντρο.  

Ποιο είναι το μεγαλύτερο διάστημα που έχεις φύγει από την Αθήνα; Τρεις μήνες που είχα δουλέψει στην Πάρο ένα καλοκαίρι.

Ποια είναι η πρώτη εικόνα που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς «Αθήνα»; Το σπίτι μου. Την αγαπώ την Αθήνα, γιατί παρά τα άσχημα σημεία της είναι ζωντανή και έχει πολλές ομορφιές.

Πώς μπορεί να ξεχωρίσει μία παράσταση ή ένας ηθοποιός μέσα σε τόσες θεατρικές σκηνές που υπάρχουν στην πόλη; Με τύχη, σωστές επιλογές και επιμονή.

Ποια είναι η γειτονιά σου και τι αγαπάς σ’ αυτή; Το Χαλάνδρι. Μου αρέσει γιατί μου δίνει τη δυνατότητα να βγάζω βόλτα το παιδί μου. Έχω πολλές επιλογές εκεί. Σαν περιοχή ωστόσο αγαπώ πολύ και τα Εξάρχεια όπου έζησα στα φοιτητικά μου χρόνια.

Όταν θες να βγεις για δείπνο με τον άντρα σου, που θα επιλέξεις να πας; Συνήθως επιλέγουν οι φίλοι μας για εμάς, οπότε όπου πει η παρέα!

Είσαι και επιχειρηματίας στην πόλη -θα βρούμε το καλύτερο ινδικό στο Little India στη Νέα ΕρυθραίαΔεν θα ήθελα να μειώσω βέβαια άλλα ινδικά εστιατόρια της πόλης, αλλά το έχουμε φτιάξει με πολύ φροντίδα.

Ποια άλλη κουζίνα αγαπάς και σε ποιο εστιατόριο της πόλης ικανοποιείσαι απόλυτα; Μου αρέσουν όλες οι κουζίνες γιατί μου αρέσει πολύ το φαγητό. Μπορώ να πω πως για σούσι ή ταϊλανδέζικα κουζίνα υπάρχουν πολλά αξιόλογα μέρη που μου αρέσουν.

Ποιο πολιτιστικό δρώμενο είδες φέτος στην πόλη και ενθουσιάστηκες; Το Άγαμοι Θύται στο Anodos Live Stage. Είναι όλοι τους καταπληκτικοί.

Ποιος χώρος πολιτισμού στην Αθήνα έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά σου και γιατί; Ένα θέατρο που αγαπώ πολύ είναι το Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, όπως και όλη η Στοά Πεσμαντζόγλου, γιατί εκεί πέρασα τα φοιτητικά μου χρόνια.

Ποιο είναι το αγαπημένο σου στέκι για καφέ; Το Theory, στο Χαλάνδρι.

Πού θα πήγαινες μια παρέα που έχει έρθει εκτός Αθηνών και αναζητά ωραία θέα; Στην Πλάκα, για παράδειγμα, στους Διόσκουρους, με θέα την Ακρόπολη.

Αν γυρνούσες μια δική σου ταινία στην Αθήνα, πού και σε ποια εποχή θα την τοποθετούσες; Στο κέντρο, και συγκεκριμένα από του Ψυρρή μέχρι την Ακρόπολη και από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου μέχρι τα Εξάρχεια. Στη σύγχρονη εποχή.

Φέτος είσαι στο Έγκλημα και Τιμωρία στη θεατρική Αθήνα –πώς νιώθεις και ποιο είναι το καλύτερο σχόλιο που έχεις δεχτεί; Νιώθω πολύ χαρούμενη γιατί έχει μεγάλη απήχηση η παράσταση. Το καλύτερο που έχω ακούσει από θεατές είναι πως είναι μία από τις καλύτερες παραστάσεις που έχουν δει στη ζωή τους.

mesa

*Η Θάλεια Ματίκα πρωταγωνιστεί στο «Έγκλημα και Τιμωρία» στο Θέατρο Άνεσις, σε σκηνοθεσία του Λεβάν Τσουλάτζε, με τους Τάσο Ιορδανίδη και Ιεροκλή Μιχαηλίδη/ Τετάρτη και Κυριακή στις 19:30, Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30/ Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, Τηλ.2107488881-2

Διαβάστε ξανά το άρθρο στο http://www.jenny.gr/out-about-me-ti-thalia-matika/

«Ο Ρασκόλνικοφ στο Έγκλημα και τιμωρία είναι ο πρώτος τρομοκράτης της λογοτεχνίας

 ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ // Μαρία Κρύου
Με το «Έγκλημα και τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι σε σκηνοθεσία Λεβάν Τσουλάτζε ανοίγει φέτος το Άνεσις. Ο Τάσος Ιορδανίδης και ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, οι οποίοι επωμίζονται το ρόλο ενός ασυνήθιστου δολοφόνου ο πρώτος και αυτόν του ανακριτή ο δεύτερος, μίλησαν στη Μαρία Κρύου για τη δική τους ανάγνωση του πάνω στο κλασικό αριστούργημα, που ανατέμνει ψυχικές δομές της ανθρώπινης ύπαρξης και θέτει ιδεολογικά ερωτήματα ακόμα και σήμερα.

 

Έχετε βρεθεί σε θέατρο λίγο πριν από την πρεμιέρα, στην τελευταία φάση των προβών; Επικρατεί μια τρέλα. Η αγωνία χτυπάει κόκκινο και οι ηθοποιοί, εκείνη τη δεδομένη χρονική στιγμή, συνήθως δυσκολεύονται να μιλήσουν καθαρά για τη συνεργασία με τον σκηνοθέτη τους. Λίγο προτού ανάψουν τα φώτα της πλατείας, λοιπόν, και ξεκινώντας μια συζήτηση με αφορμή το «Έγκλημα και τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι που ανεβάζουν στο θέατρο Άνεσις, με εντυπωσίασε η ζεστασιά με την οποία μίλησαν για τον Λεβάν Τσουλάτζε ο Τάσος Ιορδανίδης και ο συμπρωταγωνιστής του Ιεροκλής Ιορδανίδης.

«Μπορεί κάποιοι να χαρακτηρίζουν σκληρό και σκοτεινό αυτό το έργο, ο Λεβάν, όμως, αναμορφωτής του γεωργιανού θεάτρου και καλλιτεχνικός διευθυντής του Marjanishvili Theatre, μας αφήνει να δούμε χαραμάδες ελπίδας, χαράς και χιούμορ» μου είπε ο Τάσος Ιορδανίδης, που ερμηνεύει το ρόλο του Ρασκόλνικοφ στο έργο του Ντοστογιέφσκι. Με την άποψή του ταυτίζεται και ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης (ανακριτής Πορφύρης ), ο οποίος επισήμανε πως οι Γεωργιανοί δεν έχουν τη μελαγχολία των Ρώσων, «έχουν μεσογειακό ταμπεραμέντο παρότι βρίσκονται στη Μαύρη Θάλασσα και στον Καύκασο, την πατρίδα της Μήδειας. Τους χαρακτηρίζει ένα ιδιότυπο χιούμορ κι ένας πολιτισμός που έρχεται από τα βάθη των αιώνων».

Ποια είναι η προσέγγιση της παράστασης σε ένα τόσο εμβληματικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας;
Ι.Μ. Το χιούμορ και ο σαρκασμός είναι σημεία αναφοράς. Έχουμε να κάνουμε με μια ιστορία που φτάνει βαθιά στην ανθρώπινη ύπαρξη και από την παράσταση αναδύεται έντονο συναίσθημα και τρυφερότητα. Σ’ αυτήν την ανάλυση του εγκληματία και την ανακριτική μέθοδο που καταγράφεται στο έργο στηρίχτηκε μετέπειτα η «επιστήμη» της ανάκρισης.
Τ.Ι. Με τα πιο τραγικά γεγονότα μερικές φορές πρέπει να βρεις έναν τρόπο για να γελάσεις. Όπως επίσης οι στιγμές χαράς μπορεί να κρύβεται μεγάλη θλίψη. Αυτό δεν το ξεχνάμε στην παράσταση.


Πώς οδηγείται ο Ρασκόλνικοφ στο φόνο; Ποια είναι τα κίνητρά του;
Τ.Ι. Ο Ρασκόλνικοφ είναι πολύ ευαίσθητος στα εξωτερικά ερεθίσματα που λαμβάνει. Νιώθει πιεσμένος από την κακή οικονομική κατάσταση, αισθάνεται θαυμασμό για τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην αλλαγή της ανθρωπότητας προς το καλύτερο. Σκοτώνει γιατί θέλει να δει αν έχει τη δύναμη ν’ αλλάξει κάτι. Ίσως είναι ο πρώτος τρομοκράτης της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Το θύμα που επέλεξε αρχικά ήταν ένας τοκογλύφος που έπινε το αίμα των συνανθρώπων του. Είναι νέος και επαναστάτης, απλώς περνάει την κόκκινη γραμμή, η οποία είναι ο φόνος, και φυσικά αμφιταλαντεύεται συνέχεια για το αν υπάρχει θεός ή όχι.

«Στην ανάλυση του εγκληματία και την ανακριτική μέθοδο που καταγράφεται στο «Έγκλημα και Τιμωρία» στηρίχτηκε μετέπειτα η «επιστήμη» της ανάκρισης.»

Ι.Μ. Ο Ρασκόλνικοφ είναι ορθολογιστής για ψυχολογικούς λόγους, θέλει να αυτοπραγματωθεί, να φτάσει κάπου. Θέλει να γίνει σημαντικός υπηρετώντας μια ιδεολογία η οποία συγκρούεται με τον βαθύτερο εαυτό του. Είναι ένας νέος όπως όλοι οι νέοι που θέλουν να γκρεμίσουν την κοινωνία. Ο μεγαλύτερος σε ηλικία άνθρωπος ξέρει ότι δεν θα αλλάξει κάτι σκοτώνοντας και καταστρέφοντας. Έχει απόλυτη επίγνωση της πραγματικότητας και του τι θα συμβεί μετά.

Ο Ντοστογιέφσκι, όπως και στους «Δαιμονισμένους», θίγει καθαρά το ηθικό και φιλοσοφικό ζήτημα της αφαίρεσης ζωής. Μπορείς σκοτώνοντας ν’ αλλάξεις τη ζωή των ανθρώπων προς το καλύτερο; Ο ήρωάς του περνά την κόκκινη γραμμή και προσχωρεί στην τρομοκρατία, σαν αυτή που έχουμε ζήσει και στη χώρα μας με τη 17 Νοέμβρη.


Δεν νομιμοποιείται, λοιπόν, η βία όταν υπάρχει ένας ανώτερος σκοπός;
Ι.Μ. Αν νομιμοποιηθεί η βία, θα πρέπει να βγάλουμε τα πιστόλια και σκοτωνόμαστε μεταξύ μας.
Τ.Ι. Μπορούμε όμως να δικαιολογήσουμε ένα νέο άνθρωπο, έχοντας πλήρη αντίληψη της ψυχικής του κατάστασης. Μπορούμε να κατανοήσουμε την οργή του απέναντι στο σύστημα. Αυτό συμβαίνει και στο έργο, στο τέλος η ποινή του δεν είναι τόσο βαριά.


Ο ανακριτής Πορφύρης είναι άραγε το alter ego του Ρασκόλνικοφ;
Ι.Μ. Κατά κάποιον τρόπο, ναι. Ο Πορφύρης παίζει με τον Ρασκόλνικοφ, τον χειρίζεται. Στην παράσταση δώσαμε μια άλλη διάσταση και εστιάσαμε στην πατρική σχέση. Μεταξύ τους αναπτύσσεται συμπάθεια και κατανόηση γιατί από αυτή την περιπέτεια έχει περάσει και ο ίδιος ο Πορφύρης. Προσπαθεί να εκμαιεύσει την ομολογία του γιατί ξέρει ότι μόνο έτσι θα λυτρωθεί. Αν ομολογήσει την πράξη του, ακόμη κι αν τιμωρηθεί, θα σωθεί, θα επανέλθει στη ζωή. Ο Πορφύρης, συμβιβασμένος πια, έχει καταστρέψει τη ζωή του και επενδύει στη σωτηρία αυτού του νέου για να λυτρωθεί και ο ίδιος.

Τ.Ι. Είναι δυο έξυπνοι άνθρωποι που τρέφουν αμοιβαία εκτίμηση ο ένας για τον άλλο κι αυτό φαίνεται με πολλούς τρόπους. Στην παράσταση εστιάζουμε στις ψυχολογικές μεταπτώσεις των χαρακτήρων. Ο Λεβάν παίρνει το υποκριτικό υλικό των προσώπων του έργου και το αναπτύσσει όσο το δυνατόν περισσότερο για να δοθεί βάθος, όχι μόνο στους δύο βασικούς, αλλά σε όλους τους χαρακτήρες.

Διαβάστε ξανά το άρθρο στο

http://www.athinorama.gr/theatre/article/o_raskolnikof_sto_egklima_kai_timoria_einai_o_protos_tromokratis_tis_logotexnias-2509537.html

Θάλεια Ματίκα: «…Να σκύψουμε περισσότερο στα προβλήματα των συνανθρώπων μας…»

Η Θάλεια Ματίκα μιλά για την παράσταση «Έγκλημα και τιμωρία» στο Γιώργο Σ. Κουλουβάρη.

Πρωταγωνίστρια σε ένα αριστουργηματικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας, που διερευνά αν είναι δίκαιο ένας ευφυής άνθρωπος να διαπράξει ένα έγκλημα, καταπατώντας τον νόμο, όταν, με την πράξη του αυτή θα ωφελήσει την ανθρωπότητα, η ηθοποιός Θάλεια Ματίκα μάς μιλά για την παράσταση «Έγκλημα και τιμωρία».

Το γνωστό μυθιστόρημα, που, κατά πολλούς, θεωρείται το σημαντικότερο του σπουδαίου Ρώσου συγγραφέα Φίοντορ Μ. Ντοστογιέφσκι, παρουσιάζεται σε διασκευή και σκηνοθεσία του αναμορφωτή του γεωργιανού θεάτρου και καλλιτεχνικού διευθυντή του Kote Marjanishvili Theatre, Λεβάν Τσουλάτζε, στο θέατρο Άνεσις, από τις 8 Οκτωβρίου.

Ενσαρκώνοντας μία πόρνη, μια αμαρτωλή αγία, στην επική αυτή φιλοσοφική πραγματεία πάνω στο έγκλημα, η οποία παίρνει τη  διάσταση ενός αστυνομικού θρίλερ με θρησκευτικές, φιλοσοφικές και κοινωνικές διαστάσεις, η Θάλεια Ματίκα μιλά για το έργο και για τα εγκλήματα του σύγχρονου κόσμου μας.

Τι διερευνά ο Ντοστογιέφσκι σε αυτό το λογοτεχνικό αριστούργημα;

Την ανατομία της ανθρώπινης ψυχής, όταν βρίσκεται σε οριακές καταστάσεις. Τα κίνητρα μιας εγκληματικής πράξης, την προεργασία της, τις συνέπειές της και την τιμωρία που, αναπόφευκτα, ακολουθεί. Σκιαγραφεί την προσωπικότητα ενός “ιδεολόγου” εγκληματία, που πιστεύει ότι, με την πράξη του, θα συμβάλλει σε μία καλύτερη ανθρωπότητα. Επίσης, καίριο σημείο, που εξετάζεται ενδελεχώς, είναι η σχέση τού ανθρώπου με τον Θεό. Τη διάθεσή του  να υπομένει όλες τις κακουχίες και όλους τους πόνους, με ανέχεια και στωικότητα, καθώς, μόνο έτσι, ο Θεός θα τον συγχωρήσει.

Φυσικά, κυρίως μέσω του Ρασκόλνικωφ, όλα αυτά αμφισβητούνται. Η γραφή βάζει τόσο βαθιά το μαχαίρι στο κόκκαλο, που ο Τολστόι δήλωσε για τον Ντοστογιέφσκι ότι “επειδή είναι άρρωστος, πιστεύει ότι όλος ο κόσμος είναι σαν κι αυτόν”. Βέβαια, ο Ντοστογιέφσκι βρισκόταν σε άλλους κύκλους από τον αστό Τολστόι. Άνθρωπος με πάθη, έχοντας “εξοριστεί” στη Σιβηρία, όπως και ο ήρωάς του, Ρασκόλνικωφ, είχε γνωρίσει από πολύ κοντά τον ανθρώπινο πόνο και τις ανθρώπινες αδυναμίες.

Σκιαγραφείστε μας τον ήρωα του έργου.Ο Ρασκόλνικωφ είναι ένας ρομαντικός φοιτητής της Νομικής. Μορφωμένος, ευαίσθητος, με φιλοσοφικές ανησυχίες. Ζει στα όρια της οικονομικής εξαθλίωσης. Βλέπει το έγκλημα σαν έναν τρόπο διαφυγής από την άσχημη οικονομική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που τον κινητοποιεί. Με τον φόνο αυτό, πιστεύει ότι θα απαλλάξει τους συνανθρώπους του από έναν άνθρωπο, που έκανε τη ζωή τους μίζερη και το κοινωνικό σύνολο χειρότερο. Έχοντας ως δικαιολογία ότι πολλοί σπουδαίοι άνθρωποι εγκλημάτησαν για το γενικότερο καλό της ανθρωπότητας, αποφασίζει να ακολουθήσει τον δρόμο τους. Είναι ευφυής, διαθέτοντας, επίσης, υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη. Αυτό τον καθιστά ευάλωτο στα ερεθίσματα, που του προκαλεί η συνολική κοινωνική εξαθλίωση. Όταν συναντά την αδικία, δεν μένει στο να την αναλογίζεται. Την εισπράττει πολύ έντονα και μεταφράζεται πάνω του σε ψυχολογική αστάθεια και σε σωματικό πόνο.

Ποιοι λόγοι τον ωθούν στο έγκλημα;

Η ορμή της νιότης του δεν τον αφήνει να συμβιβαστεί. Η καλλιέργειά του τον οδηγεί σε συνεχείς σκέψεις και συμπεράσματα. Αρνείται να ανεχτεί την κοινωνική αδικία. Με αφορμή κάποια από τα προσωπικά του προβλήματα, όπως το γεγονός ότι η αδελφή του ετοιμάζεται να “θυσιαστεί” σε έναν γάμο, μόνο και μόνο για να τον βοηθήσει, κινητοποιείται και αποφασίζει να διαπράξει φόνο, σκεπτόμενος ότι δεν εγκληματεί με αυτόν τον τρόπο. Ο Ρασκόλνικωφ είναι ο πρώτος αναρχικός ήρωας της λογοτεχνίας. Ο Ντοστογιέφσκι μάς παρουσιάζει έναν ρομαντικό επαναστάτη – τρομοκράτη.

Τι επακολουθεί και πώς εμπλέκεται μαζί του ο χαρακτήρας που ενσαρκώνετε;Μετά την πράξη του, η ψυχολογική και σωματική του αστάθεια εντείνονται, συνεπικουρούμενες από την παρουσία του ανακριτή Πορφύρη, ο οποίος παίζει μαζί του, όπως η γάτα με το ποντίκι. Αναζητώντας τη χαμένη του γαλήνη, συναντά την ηρωίδα που  υποδύομαι, τη Σόνια, μία κοπέλα που έχει βγει στην πορνεία, για να θρέψει την οικογένειά της. Είναι βαθιά θρησκευόμενη, και ο συγγραφέας, κατά κύριο λόγο, μέσω αυτής, περιγράφει τα βαθιά θρησκευτικά στοιχεία του έργου.

 

Στη σχέση τους, τίθεται πολύ έντονα το θέμα του προορισμού του ανθρώπου κι αν αξίζει να θυσιάζεται κανείς για τους άλλους, ενώ ξέρει ότι η θυσία του αποβαίνει άκαρπη. Ο Ρασκόλνικωφ αρνείται να κατανοήσει τη θρησκευτική λογική και τη θυσία της Σόνια, η οποία προτάσσει την άδολη αγάπη προς τον συνάνθρωπο ως τη μόνη σωτηρία τού κόσμου. Προσπαθεί να τον εξιλεώσει, υπενθυμίζοντάς του ότι ο Θεός υπάρχει και ότι η πίστη προς Αυτόν αποτελεί το καταφύγιο των δοκιμασμένων ψυχών.

 

Καθώς η θεατρική μεταφορά ενός λογοτεχνικού έργου είναι δύσκολο να αποτυπώσει όλους τους χαρακτήρες και τα στοιχεία που το συνθέτουν, πού επικεντρώνεται η διασκευή του Λεβάν Τσουλάτζε και τι διαστάσεις δίνει στην ιστορία;Είναι, πράγματι, δύσκολη η μεταφορά, ειδικά όταν πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό λογοτεχνικό κείμενο, μεγάλο σε αξία, αλλά και σε έκταση. Είναι ευτυχές το ότι η μεταφορά γίνεται από τον κ. Τσουλάτζε, καθώς είναι ένας καλλιτέχνης, που – λόγω καταγωγής, και όχι μόνο – γνωρίζει πολύ καλά τα έργα του Ντοστογιέφσκι. Έχει συμπιέσει με μαεστρία τα σημεία τομής τού μυθιστορήματος, προσδίδοντάς τους θεατρική αξία. Το έργο μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα αστυνομικό θρίλερ, σαν ένα κοινωνικό δράμα, σαν ένα παραμύθι, σαν μια θρησκευτική πραγματεία. Αυτή η ολότητα αποδεικνύει περίτρανα ότι πρόκειται για ένα πανανθρώπινο κείμενο και, γι’ αυτό, χαρακτηρίζεται ως αριστούργημα.

Στη σημερινή τραυματισμένη Ελλάδα, τι «εγκλήματα» διαπράττονται;Στην Ελλάδα, όπως και σε όλο τον πλανήτη, καθημερινά, διαπράττονται εγκλήματα, μικρά, μεγάλα, αιματηρά, πολιτιστικά, κοινωνικά κ.ο.κ.. Είναι μια πολύ ταραγμένη περίοδος, η οποία με έχει τρομοκρατήσει, γιατί φοβάμαι μην ακολουθήσουν οι χειρότερες των εξελίξεων. Εγκλήματα ανέκαθεν διαπράττονταν. Το ζήτημα είναι ότι, αυτήν την εποχή, συγχρόνως με την εγκληματικότητα, ανθίζει και η απρόσωπη διάθεση και η απάθεια απέναντι στα γεγονότα. Όλο αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο έχει, φυσικά, βρει έδαφος και στη χώρα μας, και το μόνο σίγουρο είναι ότι ο καλλιεργητής του, επειδή ακριβώς δεν είναι  ορατός,  καθίσταται ακόμα πιο επικίνδυνος.

 

«Όλοι θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο, αλλά κανένας δεν σκέφτεται να αλλάξει τον εαυτό του» έχει πει ο άλλος μεγάλος Ρώσος συγγραφέας, ο Τολστόι. Εμείς, τι ελπίζετε να αλλάξουμε;Τον τρόπο σκέψης μας. Να ξεφύγουμε λίγο από το εγώ, που μας εγκλωβίζει στη μοναχικότητά μας. Να σκύψουμε περισσότερο στα προβλήματα των συνανθρώπων μας. Ίσως, έτσι, να αντιμετωπιστεί καλύτερα το τσουνάμι της απρόσωπης διάθεσης της τάξης των πραγμάτων.

 

Ταυτότητα παράστασης
Διασκευή – σκηνοθεσία – φωτισμοί – μουσική επιμέλεια: Λεβάν Τσουλάτζε, μετάφραση (από τα γεωργιανά): Xάτια Γκόσουα, σκηνικά: Σταύρος Λίτινας, κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη. Παίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Τάσος Ιορδανίδης, Θάλεια Ματίκα, Σοφία Πανάγου, Δημήτρης Καπετανάκος, Δημήτρης Διακοσάββας, Θοδωρής Κατσαφάδος.

 

Όταν οι Ι. Μιχαηλίδης και Τ.Ιορδανίδης μίλησαν, επί σκηνής, για το “Έγκλημα & Τιμωρία”

MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ // ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

 

“Έγκλημα και Τιμωρία” | Ι. Μιχαηλίδης και Τ.Ιορδανίδης μιλούν, επί σκηνής, για το εμβληματικό μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι

http://www.megatv.com/megagegonota/article.asp?catid=27375&subid=2&pubid=35198655

Τους ένωσε η καλή χημεία, η αγάπη για το «εξαιρετικά ενδιαφέρον, κλασικό αυτό κείμενο», και η εμπιστοσύνη στις ιδέες και τη δουλειά του Γεωργιανού σκηνοθέτη Λεβάν Τσουλάτζε, ο οποίος μετά την περσινή επιτυχία με το «Λεωφορείο ο Πόθος» αναλαμβάνει τώρα τη διασκευή και σκηνοθεσία στο «Έγκλημα και Τιμωρία» (Θέατρο Άνεσις).

«Είναι ένα στοίχημα τεράστιο. Μας γεμίζει άγχος αλλά και αυτοπεποίθηση» λέει στο Web TV του Mega Γεγονότα και την Εριφύλη Μαρωνίτη ο δημοφιλής Ιεροκλής Μιχαηλίδης, που δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά που δοκιμάζει και αναμετριέται με ένα ρόλο δραματικό. Του ανακριτή!

Τον τραγικό Ρασκόλνικοφ πάντως, τον πρωταγωνιστή της ιστορίας και δράστη της διπλής δολοφονίας, της γριάς τοκογλύφου και της αφελούς αδελφής της, υποδύεται ο Τάσος Ιορδανίδης. «Το έργο είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ» λέει ο Τάσος Ιορδανίδης, «και ο ρόλος απαιτητικός και δύσκολος! Αλλά ετοιμάσαμε την παράσταση σε πολύ καλό κλίμα, και ο Τσουλάτζε έκανε φοβερή και σύνθετη δουλειά. Όλα θα τα βρει στην θεατρική ιστορία ο θεατής. Και έγκλημα, και τιμωρία, και χιούμορ, και πάθος!».

«Ο Ρασκόλνικοφ σκοτώνει για λόγους ιδεολογικούς. Κάποιοι, θα μπορούσαν να μιλήσουν και για έναν τρομοκράτη!», προσθέτει ο Ιεροκλής.

Το βασικό νήμα της ιστορίας;

Ο Ρασκόλνικοφ, φοιτητής της Νομικής στην Πετρούπολη διαπράττει το διπλό φόνο μιας γριάς τοκογλύφου και της αδελφής της. Κίνητρο της δολοφονίας ήταν η ληστεία, αλλά σε βάθος ο ήρωας φαίνεται πως επιδίωξε να υπερβεί τα ηθικά κοινωνικά όρια.
Μετά την δολοφονία ο Ρασκόλνικοφ (Τάσος Ιορδανίδης) κατακλύζεται από αντιφατικά συναισθήματα μεταξύ ενοχής και παράνοιας. Κυρίαρχα πρόσωπα στη ζωή του, ο Ραζουμίχιν, συμφοιτητής του, η αδελφή του Ντούνια, μία ορφανή νεαρή πόρνη, η Σόνια (Θάλεια Ματίκα), που έχει πάρει το ρόλο του προστάτη της οικογένειάς της από τον ανήμπορο και αλκοολικό πατέρα της Μαρμελάντωφ, ενώ καταδιώκεται από τον δαιμόνιο Πορφύρη Πετρόβιτς (Ιεροκλής Μιχαηλίδης), ο οποίος ξέρει από την αρχή πως είναι ο ένοχος και σπρώχνει τον Ρασκόλνικοφ στο να κάνει τρομερά λάθη ώστε να αποκαλυφθεί.

Τι είπε ο ίδιος ο Ντοστογιέφσκι για το «Έγκλημα και Τιμωρία»

«Εδώ, αναπτύσσεται η συνολική ψυχολογική διαδικασία του εγκλήματος. Ο δολοφόνος βασανίζεται από άλυτα προβλήματα και απρόσμενα συναισθήματα. Θείοι και ανθρώπινοι νόμοι ζητούν να τους καταβληθεί το οφειλόμενο αντίτιμο. Και, στο τέλος, αναγκάζεται να παραδοθεί, ούτως ώστε, παρότι ίσως πεθάνει στη φυλακή, να μπορεί να χαρεί τη συντροφιά των άλλων ανθρώπινων πλασμάτων. Τον οδηγεί σ’ αυτό η αίσθηση ότι απομονώθηκε από την υπόλοιπη ανθρωπότητα».

Πολλά από τα υπόλοιπα, της ιστορίας και της παράστασης στο βίντεο, με τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη επί τω έργω… Δηλαδή σε ρόλο ανακριτή!

Εριφύλη Μαρωνίτη, 9/10

Δείτε ξανά τη συνέντευξη στο http://www.megatv.com/megagegonota/article.asp?catid=27375&subid=2&pubid=35198655

ΘΑΛΕΙΑ ΜΑΤΙΚΑ: “ΕΚΤΙΜΗΣΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η επόμενη θεατρική μου συνάντηση είναι με μία ηθοποιό χαμηλών τόνων αλλά και ιδιαίτερα ταλαντούχα κι εκφραστική πάνω στην σκηνή.

Η ίδια έχει αγαπηθεί κατά καιρούς μέσα από επιτυχημένες της δουλειές στο θέατρο, την τηλεόραση αλλά και τον κινηματογράφο. Αποπνέεει μια ηρεμία στον τρόπο που μιλά αλλά και στον τρόπο που εκφράζει το υποκριτικό της ταλέντο.  Φέτος, υποδύεται την Σόνια στην παράσταση ” Έγκλημα και Τιμωρία” του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στο Θέατρο Άνεσις. Η Θάλεια Ματίκα, μου μίλησε για την σημασία αυτού του ρόλου αλλά και του έργου γενικότερα, μοιράζοντας  μαζί μου σκέψεις για την Ελλάδα της κρίσης..

Στο έργο «Έγκλημα και τιμωρία» του Φίοντορ Ντοστογιέφσκι όπου πρωταγωνιστείτε, υποδύεστε την Σόνια. Τι ιδιαίτερο έχει αυτός ο ρόλος και κατά πόσο σημαντικός είναι στην εξέλιξη της ιστορίας;

Η ιδιαιτερότητά της έγκειται στη φαινομενικά προσωπική της αντιδιαστολή. Είναι μια κοπέλα που αναγκάζεται να εκπορνευθεί ώστε να μπορέσει η οικογένειά της να επιβιώσει. Η πίστη της στο Θείο είναι αδιαπραγμάτευτη και ενώ γνωρίζει πολύ καλά πως η ανιδιοτελής θυσία της θα αποβεί άκαρπη, ελπίζει σε μία πνευματική σωτηρία αφού ”Ο Θεός είναι δίκαιος και ξέρει καλύτερα από τον καθένα τι προσφέρει και γιατί”. Η συνάντησή της με τη ”χαμένη” και μπερδεμένη ψυχή του Ρασκόλνικοφ, φέρνει στο προσκήνιο τη δύναμη της μίας και αληθινής αγάπης. Τον καταννοεί, πάσχει μαζί του αλλά  τον θέτει προ των ευθυνών του. Ουσιαστικά μαζί με τον ανακριτή Πορφύρη είναι οι δύο χαρακτήρες που κινητοποιούν τη συνείδηση του καταληπτικά ιδεολόγου φονιά και τον οδηγούν στην παραδοχή της πράξης του, η οποία είναι και η μόνη λυτρωτική για αυτόν διέξοδος. 

Ποια χαρακτηριστικά θεωρείτε πως καθιστούν το έργο αυτό επίκαιρο;

Η κοινωνία πάντα είναι γεμάτη ερωτήματα και  ερευνά για τις  λύσεις. Αναπτύσσονται αριστοτεχνικά από το μεγάλο συγγραφέα η θρησκευτική αναζήτηση, οι φιλοσοφικές προεκτάσεις μιας απεχθούς πράξης αλλά και ο υπαρξιακός προβληματισμός της ατομικής συνειδητότητας. Φαντάζομαι ότι η ανακάλυψη της αλήθειας για την κοσμική πραγματικότητα δε θα πάψει ποτέ να βρίσκεται στην κορυφή του ανθρώπινου νου και η αμφισβήτηση των θεσμών αποτελεί την κεντρομόλο αυτής δύναμη.

Ποιο το μεγαλύτερο ‘’έγκλημα’’ που διαπράξατε ποτέ και ποιες οι συνέπειες του;

Θέλω να πιστεύω ότι δεν έχω διαπράξει ”εγκλήματα”. Ενδεχομένως κάποιοι άνθρωποι να μου χρεώνουν λάθη, είτε μικρά είτε μεγάλα. Είμαι όμως ανοιχτή στο διάλογο και στην αποδοχή των ευθυνών που μου αναλογούν. Επομένως, η ειλικρίνεια στις ανθρώπινες σχέσεις οι οποίες έχουν γίνει τόσο δύσκολες από την ταχύτητα της καθημερινότητας νομίζω ότι είναι ευεργετική, λυτρωτική και θα οδηγούσε στην αποσόβηση των όποιων ”εγκλημάτων.”

Μέσα από τις τηλεοπτικές σας δουλειές, τι είναι αυτό που έχετε αγαπήσει  περισσότερο στην τηλεόραση και που αποτέλεσε  για εσάς ένα γερό εφαλτήριο για την μετέπειτα πορεία σας;

Αγάπησα συνεργασίες, ανθρώπους που δρούσαν καλλιτεχνικά και δε διεκπεραίωναν τις δράσεις τους στο βωμό του γρήγορου κέρδους. Εκτίμησα τις οικονομικές απολαβές και την αναγνωρισιμότητα που μου προσέφερε το συγκεκριμένο μέσο, η οποία με βοήθησε στη θεατρική μου σταδιοδρομία που ήταν τα κύριο ζητούμενό μου όταν αποφάσισα να γίνω ηθοποιός.

Τι πράγμα αγάπα όσο τίποτε άλλο στην ζωή της η Θάλεια και θα έκανε τα πάντα για να μην το χάσει;

Την οικογένειά μου, την οικογένειά μου, την οικογένειά μου.

Τι σημαίνει για εσάς η Ελλάδα του 2016 και ποια τα περιθώρια εξέλιξης της;

Θα μνημονεύσω την αξεπέραστη φράση του Johann Wolfgang von Goethe.: ”Ό,τι είναι η καρδιά και το μυαλό για το ανθρώπινο σώμα, είναι η Ελλάδα για την ανθρωπότητα. ” Την περηφάνια που με γεμίζει αυτή φράση θέλω να έχω για τη χώρα μου, παρά τις τερατώδεις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε το τελευταίο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τα περιθώρια εξέλιξης θεωρώ ότι είναι υψηλά, αρκεί να δείξουμε υπομονή, να είμαστε συναινετικοί και  να δείξουμε εμπιστοσύνη στους όποιους ”καπετάνιους.” Άλλωστε η ιστορία είναι αυτή που θα κρίνει τα πάντα.

Διαβάστε ξανά το άρθρο στο http://www.livinginthecity.gr/citylife/memiakoupakafe/item/3077-thaleia-matika-ektimisa-thn-anagnorisimotita-pou-mou-prosfere-i-tileorasi

Θάλεια Ματίκα: Εγώ και η Σόνια

Από τη

Συγκρατημένη, γοητευτική, ενστικτώδης και με διεισδυτικό βλέμμα η Θάλεια Ματίκα μοιράζεται μαζί μας σκέψεις της για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο «Έγκλημα και τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι αλλά και για την παράσταση, που συνεχίζει να παίζεται με επιτυχία στο θέατρο Άνεσις.


Στη Σόνια θαυμάζω τη δύναμη της ψυχής της. Μία δύναμη που κινητοποιείται από την άδολη αγάπη που θρέφει για τους συνανθρώπους της. Αποφασίζει να θυσιάσει τον εαυτό της για να προσφέρει στην οικογένειά της μία ελπίδα, ακόμα κι αν ξέρει ότι το πιθανότερο είναι η θυσία της να αποβεί άκαρπη.

Για να πλάσω το ρόλο αφέθηκα πλήρως στην καθοδήγηση του σκηνοθέτη μας, Λεβάν Τσουλάτζε. Ήταν τόσο καλά προετοιμασμένος που απαντούσε στα ζητούμενά μας πριν αυτά καν δημιουργηθούν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τη σκηνική παράδοσή μας στις οδηγίες του και την ανάπτυξη μίας σχέσης εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού.

Αυτό που με έμαθε είναι η δύναμη που μπορεί να κρύβει ένας άνθρωπος, παρά τα απανωτά χτυπήματα που δέχεται από τη μοίρα. Αξιοπρόσεκτο είναι ότι μια χαμένη φαινομενικά ψυχή όπως η Σόνια, όχι απλώς καταφέρνει να σταθεί στα πόδια της διατηρώντας την αξιοπρέπειά και την πίστη της, αλλά αποκτά και κατά μία έννοια την αγιοσύνη, ως μία άλλη Μαρία Μαγδαληνή, καταφέρνοντας να συμβάλλει στη σωτηρία ενός εγκληματία όπως ο Ρασκόλνικοφ.


Αποκαλυπτική είναι η φράση όπου απευθυνόμενη στο Ρασκόλνικοφ, όταν εκείνος της αποκαλύπτει το έγκλημά του, λέει: ”Ο Χριστός ήρθε στη Γη για να μας μάθει πως να ζούμε, όχι για να μας δίνει δικαιολογίες. Πρέπει να παραδοθείς. Μόνο έτσι θα ξανακερδίσεις το δικαίωμα να θεωρείσαι ζωντανός”. Δείχνει την αγνή πίστη της προς το Θεό που σύμφωνα με εκείνη είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να οδηγήσει στη λύτρωση, στη ψυχική σωτηρία, στην-ακόμα και επί γης-ανάσταση, ενός αμαρτωλού.

Η πιο καθοριστική σκηνή με τον Ρασκόλνικοφ είναι όταν εκείνος κυριευμένος από τις τύψεις της ενοχής του αποφασίζει να τη συναντήσει γιατί συνειδητοποιεί ότι είναι ο μόνος άνθρωπος που θα μπορούσε να τον καταλάβει. Ο Ντοστογιέφσκι σ’ αυτό το διάλογο θέτει το ζήτημα του ανθρώπινου προορισμού, της ύπαρξης ή όχι του Θεού, της σύγκρουσης ανάμεσα στην πίστη και τη λογική. Ερωτήματα που κυριαρχούν μέχρι σήμερα και δε θα πάψουν ποτέ να απασχολούν τις κοινωνίες.

Στην παράσταση αξίζει να προσέξετε την αναζήτηση των χαρακτήρων για τα πραγματικά κίνητρα των πράξεών τους. Το σαρκασμό και το χιούμορ που μπορεί να αναβλύσει μέσα από ένα κλασσικό κείμενο που πολλές φορές το δέος και ο σεβασμός απέναντί του μπορεί να αποστραγγίξει αυτά τα στοιχεία και να οδηγήσει σε μια σκηνική σοβαροφάνεια.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο http://www.athinorama.gr/theatre/article/thaleia_matika_ego_kai_i_sonia-2512869.html

Η “Δεσποινίς Τζούλια” χορεύει στο Άνεσις…

Η δημοφιλέστερη ηρωίδα του August Strindberg

χορεύει (ξανά) Flamenco στη σκηνή του Άνεσις

Με το αριστούργημα του August Strindberg, Δεσποινίς Τζούλια, επέστρεψε τη Δευτέρα 7 Μαρτίου ο δραστήριος  χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας παρουσιάζοντας για τρίτη χρονιά, στη σκηνή του θεάτρου Άνεσις, την πρωτοφανή εκδοχή της δημοφιλέστερης ηρωίδας του Σουηδού συγγραφέα σε μία παράσταση flamenco που γνώρισε τεράστια επιτυχία, αγαπήθηκε από το κοινό και εντυπωσίασε τους κριτικούς!

 

Page 5 of 9« First...34567...Last »